علم و تکنولوژی

گوشی آنر 20 پرو با 12 گیگابایت در چین عرضه می گردد

تقریبا همه هواداران گوشی های آنر با گوشی آنر 20 و آنر 20 پرو آشنایی دارند. این نسخه ها پرچمداران تازه هواوی محسوب می شوند و امکاناتی متعدد دارند اما جالب است بدانید نسخه داخلی گوشی آنر 20 پرو تفاوت هایی با نسخه بین المللی دارد.

27 آذر 1401

با مه گرفتگی عینک خداحافظی کنید!

سانی که در زمستان از عینک استفاده می نمایند، با مشکل مه آلود شدن عینک آشنا هستند اما پژوهشگران مؤسسه فناوری فدرال زوریخ(ETH Zurich)، پوششی ساخته اند که می تواند این ناراحتی را رفع کند.

22 آذر 1401

حمایت فرهنگسرای بهمن از استعدادهای هنری ، برپایی نمایشگاه نقاشی و نقاشیخط هنرمند هم محله ای در نگارخانه

مدیریت فرهنگسرای بهمن تشویق استعدادهای هنری در زمینه های مختلف را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها یاری به برپایی نمایشگاه آثار هنری به صورت رایگان در نگارخانه این فرهنگسراست.

20 آذر 1401

معرفی اتاق های هتل چمران شیراز

زمان، زمان تاخت وتاز گرماست. گرمای هوا چنان زیاد شده است که رونق از بعضی فعالیت های خارج از خانه رفته است. یکی از مشکلاتی که سبب می گردد مشکل گرما شدیدتر گردد، فقدان پوشش گیاهی است. شهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد که پوشش گیاهی فقیری دارند بیشتر از...

16 آذر 1401

توالت هوشمند، بیماری روده را تشخیص می دهد

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، توالت هوشمندی فراوری نموده اند که با گوش دادن به صداهای فراوریشده هنگام اجابت مزاج، می تواند علائم هشداردهنده بیماری های روده را تشخیص دهد.

15 آذر 1401

گوشی خیس شده را با 10 ترفند نجات دهید

این ویدئو 3 دقیقه ای با مطرح کردن بیش از 10 راه چاره و ترفند به شما کمک می کند تا در صورت خیس شدن گوشی موبایل آن را نجات دهید.

10 آذر 1401

برترین دیکشنری های اندروید و آیفون معرفی شدند

زومیت نوشت: بسیاری از ما در فعالیت های روزانه خود به دیکشنری احتیاج پیدا می کنیم. در این مقاله، برترین برنامه های دیکشنری اندروید و iOS را به شما معرفی خواهیم کرد.

28 آبان 1401

با فناوری نو سلول های خونی اصلاح شده آنتی بیوتیک ها را برای کشتن باکتری های خطرناک حمل خواهند کرد

دارو هایی که به صورت وریدی با خوراکی تجویز می شوند، به همه سلول ها بدن می رسند و می توانند به سلول هایی آسیب برساند که قرار نیست هدف قرار گیرند.

17 آبان 1401

معجزه ای عجیب که فقط 4.5 ساعت ادامه دارد!

در حال حاضر با تزریق بعضی دارو ها بلافاصله علائم سکته رفع شده و از بروز عوارض سکته جلوگیری می گردد، اما این به شرطی است که فرد در همان لحظات اولیه بروز سکته مغزی مراجعه کند.

11 آبان 1401

زیبایی های شهر تورنتو کانادا

شهر تورنتو کانادا واقع در استان آنتاریو، بزرگترین شهر کانادا می باشد که مساحتی بالغ بر 600 کیلومتر دارد و جمعیت آن نزدیک 6 میلیون نفر است. این شهر مهاجرپذیر پتانسیل های زیادی را برای گردشگران و مهاجران در دل خود پنهان نموده است.

10 آبان 1401

وزیر آموزش و پرورش: ورود وسایل مخل نظم کلاس به مدرسه ممنوع است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک محیط آموزشی و برای دانش آموز ورود بعضی از وسایل که مخل نظم مدارس نمی شوند مانعی نیست؛ اما ورود آنچه که مخل نظم مدارس خواهد شد ممنوع است.

8 آبان 1401

افراد نابینا و کم بینا با قابلیت نو پیکسل 7 می توانند به راحتی سلفی بگیرند

امروزه عکاسی به وسیله گوشی های هوشمند بسیار آسان است. اما گرفتن یک عکس بسیار خوب همچنان چالش برانگیز است. این یکی از دلایلی است که ما هنوز برای عکاسی از رویداد های خود به عکاسان حرفه ای احتیاج داریم.

18 مهر 1401

عکس ، حراج آخرین مدل خودرو جیمزباند با این قیمت نجومی!

گجت نیوز نوشت: ماشین آخرین فیلم جیمز باند وقت مردن نیست - No Time to Die با قیمت چند میلیون دلاری فروخته شد. این خودروی خاص آرزوی همه هواداران مامور 007 است.

11 مهر 1401

جاسوسی تلسکوپ هابل از یک کهکشان مارپیچی

تلسکوپ هابل تصویری از کهکشان مارپیچی اِن جی سی 5495 ثبت وآن را منتشر نموده است.

5 مهر 1401

6 تکنولوژی که دیرتر از رقبا به آیفون آمده اند

اپل 10 سال قبل از آیفون 5 رونمایی کرد که برخلاف نسل های قبلی، فاقد کانکتور 30 پین بود و با پورت لایتنینگ راهی بازار شد. به لطف استفاده از این پورت، کاربران بدون توجه به جهت درست کابل، می توانستند آن را درون پورت گوشی قرار دهند. این در حالی است که پیش از لایتنینگ،...

2 مهر 1401

سریال روزگاری یک شهر کوچک؛ داستان های شاد یک روستای کره ای

سریال روزی روزگاری یک شهر کوچک (Once Upon a Small Town) یک داستان مفرح و صمیمانه دربارۀ جوان دامپزشکی است که از سئول به یک روستای کوچک می رود و در آنجا شکل تازه ای از زندگی را کشف می نماید.

29 شهریور 1401

موشک بلو اوریجین چند دقیقه پس از پرتاب به فضا سقوط کرد

موشک شرکت بلو اوریجین تنها چند دقیقه پس از پرتاب به فضا با ناکامی روبرو شد و در صحرا سقوط کرد.

25 شهریور 1401

6 اصل کاخ سفید برای اصلاح رویه غول های فناوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این شش اصل تحت عنوان افزایش رقابت و مسئولیت پذیری در بستر فناوری پس از ملاقات مقامات دولت بایدن با کارشناسان برای بحث در خصوص مضرات پلتفرم های فناوری و احتیاج به پاسخگویی بیشتر آنها منتشر شد.

20 شهریور 1401

فروش فوری هایما S7 و S5 بدون قرعه کشی شروع شد ، جزئیات، قیمت و زمان تحویل

فروش فوری با قیمت قطعی محصولات هایما از امروز شنبه 12 شهریورماه شروع شد.

13 شهریور 1401

قطار لوکس غدیر ، معرفی و آنالیز امکانات به همراه مسیرها

بسیاری از مسافران برای سفرهای زمینی خود قطار را انتخاب می نمایند و تعداد بی شماری نیز بین قطار و اتوبوس خواستار این هستند که با قطار سفر نمایند. قطار غدیر در حال حاضر یکی از برترین قطارهای شرکت ریلی ترا بر سبا است. خبرنگاران در این مقاله تاریخ ساخت قطار...

12 شهریور 1401
تعداد: (249)