قطار لوکس غدیر ، معرفی و آنالیز امکانات به همراه مسیرها

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، بسیاری از مسافران برای سفرهای زمینی خود قطار را انتخاب می نمایند و تعداد بی شماری نیز بین قطار و اتوبوس خواستار این هستند که با قطار سفر نمایند. قطار غدیر در حال حاضر یکی از برترین قطارهای شرکت ریلی ترا بر سبا است. خبرنگاران در این مقاله تاریخ ساخت قطار غدیر، خدمات و امکانات، فروش بلیط اینترنتی کوپه های قطار غدیر را آنالیز می نماید تا اگر دوست داشتید این شرکت ریلی را برای سفرتان انتخاب کنید آگاهی و اطلاعات لازم را همراه داشته باشید.

قطار لوکس غدیر ، معرفی و آنالیز امکانات به همراه مسیرها

سفر امروزه یکی از بخش های مهم زندگی است با توجه به زندگی روتین و روزمره گی قشر بزرگی از جامعه که بزرگسالان را تشکیل می دهند، سفر نقش مهمی را ایفا می نماید . با توجه به هزینه های حمل و نقل برای بسیاری از گردشگران سفر با قطار گزینه قابل توجهی است هم می توانند در کوپه استراحت کنند و هم از تماشا منظره ها در پشت شیشه های قطار لذت ببرند و به نسبت اتوبوس چون امکان تخت در آن وجود دارد در جهت های شب رو مسافران نگرانی برای خواب خود ندارند و به آسانی می توانند در طول جهت استراحت کنند و راحت به مقصد سفری خود برسند.

امروزه شرکت های مختلف ریلی برای جذب مسافر بیشتر باهم رقابت می کنند از همین رو بر کیفیت خدمات خود می افزایند. یکی از این شرکت های ریلی غدیر است که از نگاه بسیاری از مخاطب ها امکانات خوبی دارد و در طول سفر با این شرکت آشنا شدند. در ابتدا با تاریخچه قطار غدیر آشنا شویم.

تاریخچه ساخت قطار غدیر

قطار غدیر در سال 1388 با تاسیس و پیوستن به شرکت ریل ترا بر سبا وارد ناوگان ریلی کشور ایران شد. از ویژگی های منحصر به فرد این قطار در شروع کار این بوده که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و برخورداری از سیستم Bombarier آلمان از پر سرعت ترین قطارها به حساب می آمد و مسافران در کمترین زمان به مقصد خود می رسیدند. در ابتدای کار کوپه های قطار طوری طراحی و تنظیم شده بود که مسافران کم ترین لرزش و حرکت قطار را حس می کردند و برای سفر و استراحت در جهت گزینه مناسبی برای گردشگران به شمار میرود.

از خطوط جهت قطار غدیر در ابتدای کار جهت تهران به مشهد، مشهد به تهران، و مقصد مشهد به اصفهان ، اصفهان به مشهد بود. امروزه بر تعداد جهتهای خود افزوده است که بسیاری دیگر از مسافران با نام این قطار به عنوان قطار سریع و سیر آشنا هستند.

امکانات و خدمات قطار غدیر

قطار غدیر با توجه به امکانات و خدماتش قطار 4 ستاره است و توانسته در جزو برترین و لوکس ترین قطارهای ایران همراه با کوپه های بسیار تمییز باشد. هنگامی این قطار راه اندازی شد سعی بر آن بوده که شیک ترین کوپه های قطاری ایران در آن طراحی گردد و در انجام این طرح از سوی شرکت های مختلف هم پیروز بوده اند. در طراحی داخلی کوپه ها با هارمونی طیفی از رنگ های آرام بخش و سرد استفاده شده است . در کوپه های قطار غدیر شما هیچ طیفی از رنگ های تند مانند زرد، نارنجی، قرمز و بده سیاه نمی بیند در عوض رنگ های آبی کم رنگ، بنفش کم رنگ گاهی لیمویی را مشاهده می کنید. جدای از آن تمامی روکش ها تمیز هستند و ملافه های تمیز و روی بالشی پاکیزه و شسته شده ای به هر مسافر ارائه می گردد.

در داخل کوپه ها سیستم تهویه مطبوع هوا با قابلیت تنظیم دما به وسیله مسافر وجود دارد که در فصل های تابستان و زمستان برای مسافران بسیار این مورد با اهمیت است . در داخل واگن ها و یا همان سالن های قطار نیز سیستم خوشبو کننده هوا تعبیه شده است. معمولا در داخل واگن ها اجازه کشیدن سیگار ندارید و برای کسانی که به بوی آن حساسیت دارند گزینه با اهمیتی محسوب می گردد. سیستم صوتی و تصویری در داخل کوپه ها وجود دارد و در ابتدا کار از پیشرفته ترین سیستم ها بوده است که برای پخش آهنگ و تماشا فیلم می توانید از آن بهره ببرید. پریز در قطار وجود دارد که با خیال راحت وسایل الکترونیکی چون تبلت، گوشی همراه و یا لپ تاب خود را شارژ کنید.

قطار غدیر درصدد ارائه برترین خدمات غذایی در قطارها است. اما یادتان باشد هنگام خرید بلیط قطار در فروش اینترنتی در صفحه وب سایت عنوان شده است با صبحانه، نهار و یا شام که در موقع خرید بلیط، حتما گزینه ها و وعده های غذایی موردنظرتان را تیک بزنید. صبحانه های قطار غدیر رایگان هستند. سرویس صبحانه از سوی مهماندار در پک های تمییز و منظم عرضه می گردد و تنها فلاکس آب جوش است که باید به صورت گروهی در هر کوپه بهره ببرید. جدا از آن هم هر وقت در طول جهت به آب جوش و یا تنقلات بیشتر لازم داشتید می توانید از کوپه تنقلات مهماندار خرید کنید.

غذاها سعی شده است در بالاترین کیفیت باشد و معمولا دو نوع غذا به مسافر ان پیشنهاد می گردد که یکی را باید انتخاب کنند . تمامی غذاها گرم هستند و به همراه آن نیز نوشیدنی به مسافران داده می گردد . در جهتهای بالای 8 ساعت قطار غدیر با یک میان وعده کوچک از مسافران پذیرایی می نماید. این قطار مانند بسیاری از قطار ها دارای رستوران است که اگر مایل به سرو غذاهای قطار نبودید می توانید از رستوران قطار بهره ببرید که غذاهایش پرداختی جداگانه دارند.

میهمانداران بسیار اخلاق خوش رویی دارند و هر مسئله ای برایتان ایجاد به راحتی می توانید به آن ها اطلاع دهید. هر سالن دارای یک مهماندار است. یک پزشک برای امور فوریت های پزشکی و بیماری مسافر ان در طول جهت در قطار حضور دارد .

ویژگی های قطار غدیر

برترین ویژگی قطار غدیر سرعت بالا نسبت به دیگر ناوگان های ریلی کشور است. از دیگر خدمات قطار غدیر لرزش بسیار کم قطار، نوساز بودن، ایمنی بالا، درب های اتوماتیک و لمس بین سالن ها، داشتن عایق بندی در برابر گرما و سرما، داشتن عایق بندی با کیفیت بین تمام کوپه ها و جلوگیری از انتقال صدای کوپه ها به همدیگر، داشتن جایگاه و تخت کاملا استاندارد هستند . تخت های بالای جایگاه به راحتی به تخت تبدیل می شوند و دارای حفاظ نیز هست. در جایگاه که تخت های اول هست به راحتی سیستم صوتی و تصویری در داخل دیوار کوپه طراحی شده است و هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید .

سرویس بهداشتی فرنگی و ایران در بین سالن های قطار موجود است و تعدادی نیز دارای میز تعویض پوشک است که از نگرانی پدرها و مادرها می کاهد و با خیال راحت می توانند به نظافت فرزند دلبندان رسیدگی کنند.

جهتهای پرتردد ریلی قطار غدیر

قطار غدیر همان طور که ذکر شد یکی از سریع ترین ناوگان ریلی است و از قطارهای فوق لوکسی است که حدود 13 سال سابقه فعالیت دارد. در طول بیش از یک دهه همیشه سعی داشته است بر خطوط خود با ایجاد قطار های منظم بیافزاید که امروز در 6 شهر ناوگان ریلی دارد. خطوط ریلی قطار غدیر عبارتند از:

1-مشهد به تهران - تهران به مشهد | 2- تهران به یزد - یزد به تهران | 3-مشهد به اصفهان - اصفهان به مشهد

4- مشهد به تبریز - تبریز به مشهد | 5-تهران به قم - قم به تهران | 6-مشهد به قزوین - قزوین به مشهد

تمامی خطوط های ذکر شده در ساعت و زمان تعیین حرکت می کنند و سعی قطار غدیر همیشه بر آن بوده است که کمترین تاخیر را داشته باشد زیرا این ناوگان ریلی با هدف سریع ترین قطارها راه اندازی شده است.

خرید بلیط قطار غدیر به صورت اینترنتی

کوپه های قطار غدیر به صورت چهار نفر فقط هستند و برای خانواده های چهار نفره گزینه بسیار مناسبی است که در طول سفر باهم اوقات خوشی در سفر را سپری کنند. بانوان نیز می توانند هنگام خرید از کوپه ویژه بانوان استفاده کنند که در هنگام خرید باید تیک آن را انتخاب کنند. برای آگاهی از قیمت های بلیط قطار غدیر در بخش فروش اینترنتی در وب سایت وبلاگ عینک سفارشی در قسمت فروش بلیط قطار وارد شویدو با انتخاب مبدا و مقصد به راحتی از آن اطلاع پیدا میکنید. در کنار صفحه سمت راست هنگام فروش بلیط گزینه قطار را انتخاب نموده اید، زمان حرکت قطار در طول هفته رابررسی کنید و با توجه به زمان سفرتان یکی از آن ها را برای خود رزرو نمایید.

در طول خرید نیز یادتان باشد تیم فروش آنلاین وبلاگ عینک سفارشی به صورت بیست و چهارساعته آماده پاسخگویی نیز هست.بعلاوه شما در هنگام خرید هم می توانید یک طرف بلیط خود را تهیه کنید و هم به صورت رفت و برگشت آن را خریداری نمایید. معمولا بلیط های رفت و برگشت از جهتهای یک طرفه مقرون به صرفه تر هستند.

استرداد آنلاین بلیط قطار غدیر

هنگامی که بلیط خود را خریداری نموده اید ممکن است بخواهید آن را کنسل کنید. خوشبختانه قطار ریلی ناوگان غدیر این امکان را به شما می دهد که استرداد بلیط داشته باشید. برای استرداد می توانید به وسیله وب سایتی که خرید بلیط اینترنتی کردید انجام دهید. اگر چنانچه از وبلاگ عینک سفارشی بلیط خود را خریداری کردید می توانید بلیط خود را استرداد کنید اما به یاد داشته باشید در فصل های سیزن یعنی فصل های شلوغ سفری ممکن است کمی سخت تر باشد. یادتان باشد هر چه به زمان حرکت قطار نزدیک باشد جریمه کنسلی آن بیشتر است. همیشه اگر میخواهید که باقی وجه به شما برگردد 48 ساعت الی 24 ساعت قبل اطلاع از کنسلی بلیط خود را به مرجع خریداری نمایید تا بخش بیشتری از وجه بلیط خود را دریافت نمایید.

اگر تصمیم گرفتید قطار غدیر را انتخاب کنید به تمام ویژگی و خدمات آن در هنگام خرید توجه داشته باشید. یادتان باشد گاهی در هنگام خرید بخشی از خدمات را ممکن است خریداری نکنیم و این به معنای کوتاهی در انجام خدمات نمی گردد. به طور مثال برای خرید بلیط های قطاری باید سرویس نهار و شام را انتخاب کنید و سپس خرید خود را قطعی نمایید. تمامی خدمات بر روی بلیط شما ذکر می گردد تا سفری در آرامش داشته باشید.

درباره قطار غدیر همه چیز را گفتیم. از امکانات و تعیینات فنی آن گرفته تا تمامی اطلاعات لازم درباره امکانات، جهتهای حرکت و هزینه بلیط آن برایتان صحبت کردیم. پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید با خانواده و یا دوستان خود به مشهد با قطار سفر کنید، 4ستاره غدیر برای شما برترین انتخاب است. ضمناً برای این که بتوانید در مشهد از برترین تماشای های این شهر تماشا کنید پیشنهاد می کنیم که مطلب جاذبه های مشهد را مطالعه بفرمایید. شما تا به حال تجربه سفر با قطارهای غدیر را داشته اید؟ اگر جواب شما مثبت است لطفا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت

به "قطار لوکس غدیر ، معرفی و آنالیز امکانات به همراه مسیرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار لوکس غدیر ، معرفی و آنالیز امکانات به همراه مسیرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید