برترین دیکشنری های اندروید و آیفون معرفی شدند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، زومیت نوشت: بسیاری از ما در فعالیت های روزانه خود به دیکشنری احتیاج پیدا می کنیم. در این مقاله، برترین برنامه های دیکشنری اندروید و iOS را به شما معرفی خواهیم کرد.

برترین دیکشنری های اندروید و آیفون معرفی شدند

چه دانش آموز باشید یا حرفه ای کسب وکار مهارت های ارتباطی مناسب در این روزها برای همه ضرورت دارد و برنامه فرهنگ لغت که با نام دیکشنری نیز شناخته می گردد، در یادگیری کلمات و عبارات نو در زبان های مختلف به شما یاری خواهد نمود. درواقع با استفاده از دیکشنری ها می توان کلمات را در زبان های مختلف سرتاسر جهان بهتر درک کرد و درنهایت دایره لغات شما تقویت خواهد شد. در مطلب حاضر، شما را با بعضی از برترین برنامه های فرهنگ لغت برای آیفون و اندروید آشنا می کنیم.

1. Merriam-Webster Dictionary

قیمت: رایگان

Merriam برنامه فرهنگ لغت کامل و انتخابی عالی برای ارجاع به معنی واژگان است. این ابزار با تعاریف سریع، تلفظ های صوتی، جمله های مثال، مترادف ها و متضادها به یادگیری بهتر کلمات یاری می نماید. امکان آزمایش دایره لغت با Merriam وجود دارد و کلمات نو را نیز با استفاده از آزمون های واژگان و کلمات روزانه می توانید یاد بگیرید. این برنامه ابزارک های مفیدی ارائه می دهد که در یادگیری روزانه کلمات نو به شما یاری خواهد نمود. اپلیکیشن Merriam یکی از برترین دیکشنری ها برای اندروید و آیفون است.

2. Dictionary

قیمت: رایگان

Dictionary برنامه ای عالی برای کاربران چندزبانه است. این ابزار می تواند انگلیسی را به بیش از 40 زبان ازجمله فرانسوی و اسپانیایی ترجمه کند. اپلیکیشن Dictionary فقط برای جست وجوی کلمات نیست؛ بلکه روشی برای یادگیری آن ها و تلفظ صحیح با صوت ارائه می دهد. از دیگر ویژگی ها این برنامه می توان به جمله های نمونه برای درک بهتر معنی کلمه ها در متن اشاره نمود.

برنامه Dictionary امکان دسترسی رایگان به فرهنگ های لغت و دایرةالمعارف های تخصصی مختلفی مثل لغت نامه های پزشکی، حقوقی، مخفف ها، اختصارات، اصطلاحات و لغت نامه های عامیانه را فراهم می نماید و یکی از برترین دیکشنری های اندروید و آیفون محسوب می گردد.

3. Oxford Dictionary of English

قیمت: رایگان

فرهنگ لغت آکسفورد اغلب به عنوان یکی از عالی ترین مراجع برای مطالعه زبان انگلیسی در نظر گرفته می گردد. این برنامه به روش هوشمندانه ای طراحی شده است و از رابط کاربری بسیاری زیبا و کاربرپسندی بهره می برد. از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به قابلیت جست وجو و یادگیری پیشرفته کلمات اشاره نمود.

Oxford Dictionary of English می تواند تجربه یادگیری شما را با قابلیت های هوشمندی مثل لیست دلخواه، اشتراک گذاری کلمات، لیست های اخیر و صفحه اصلی بصری تغییر دهد. علاوه براین، گزینه جست وجوهای فشرده ای مثل جست وجوی دوربین و جست وجوی کلمه کلیدی و حتی جست وجو براساس عبارت منظم در آن تعبیه شده است.

4. Dictionary.com: English Words

قیمت: رایگان

Dictionary.com برنامه ای بهینه سازی شده برای یادگیری کلمات انگلیسی است. این اپلیکیشن کاربری بسیار آسانی دارد و به نحوی طراحی شده است که در هرجا همراه شما باشد. Dictionary.com از حالت آفلاین و ابزارهای یادگیری همه جانبه بهره می برد و حتی نسخه مخصوص ساعت های هوشمند آن نیز منتشر شده است که باعث می گردد در لیست برترین برنامه های دیکشنری اندروید و آیفون قرار گیرد.

ازجمله قابلیت های دیگر Dictionary.com می توان به کلمات روز، دستیار گرامر، دستیار املا، فرهنگ لغت زبان آموز، معماهای سرگرم کننده و آزمون ها اشاره نمود. اگر این مقدار محتوا شما را راضی نمی نماید، با پرداخت 1.99 دلار می توانید نسخه حرفه ای برنامه را با ویژگی های اضافه دریافت کنید.

5. Dictionary Offline - Dict Box

قیمت: رایگان

Dict Box قابلیت ارجاع و جست وجوی کلمات و ترجمه را برای بیش از 50 زبان به صورت کاملاً آفلاین ارائه می دهد و بدین ترتیب برای استفاده از آن الزامی به اتصال اینترنتی نخواهید داشت. برنامه یادشده از تلفظ آفلاین متن نیز پشتیبانی می نماید.

دیکشنری Dict Box همه فرهنگ های لغت را در یک پلتفرم با رابط کاربری ساده ترکیب می نماید و قابلیت پیشنهادهای هوشمند کلمه آن به شما یاری خواهد نمود تا واژه مدنظرتان را به سرعت پیدا کنید. اگر هنگام استفاده از این برنامه به اینترنت متصل شوید، متن را به طورمستقیم روی مرورگر وب و سایر برنامه ها می توانید ترجمه کنید که این ویژگی باعث می گردد اپلیکیشن مذکور به یکی از برترین دیکشنری های اندروید و آیفون تبدیل گردد.

6- U-Dictionary

قیمت: رایگان

برنامه U-Dictionary یکی از دیکشنری های بسیار عالی برای مسافران و علاقه مندان به زبان است. این ابزار به لطف استفاده از هوش مصنوعی، امکان ترجمه متن و عکس و مکالمات را به 108 زبان جهان ارائه می دهد.

علاوه براین، U-Dictionary از سیستم تشخیص اشیاء استفاده می نماید که امکان آنالیز دستورزبان و تلفظ های صوتی لهجه محور را نیز ارائه می دهد. این برنامه برای ارائه تعاریف دقیق از دیکشنری های پیشرفته مثل Dicise Dictionary و Collins Advanced Dictionary به عنوان مرجع استفاده می نماید.

7. Word Lookup

قیمت: رایگان

این برنامه دیکشنری ای با سبک بازی های کلمه ای مثل Scrabble، جدول کلمات متقاطع، Hanging With Friends و WordFeud است. World Lookup به شما یاری می نماید که حتی پیچیده ترین چالش ها را حل کنید.

Word Lookup به لطف چندین لیست هوشمند مثل کلمات دو یا سه حرفی و کلمات با امتیاز بالا، توان بازی کردن شما را گام به گام بهبود می دهد. درکنار ارتقای مهارت های بازی، می توانید لغات نو و معنی آن ها را یاد بگیرید تا دایره کلماتتان افزایش یابد.

8. Urban Dictionary

قیمت: رایگان

اگر در پی معنای عامیانه لغات و عبارت زبان های مختلف هستید، Urban Dictionary و اصطلاحات همواره در حال تکامل آن می تواند راهنمای کاملی برایتان باشد.

Urban Dictionary شرحی عمیق از معنی کلمات عامیانه و غیرعامیانه ارائه می دهد و امکان رأی دادن به این معنی ها نیز وجود دارد. این دیکشنری قدرتمند و مجذوب کننده روزانه کلماتی را به شما پیشنهاد می نماید تا بتوانید دایره لغات خود را توسعه دهید و ازجمله برترین اپلیکیشن های دیکشنری برای گوشی های اندرویدی و آیفون است.

9. Advanced Dictionary & Thesaurus

قیمت: رایگان

دیکشنری Advanced Dictionary & Thesaurus که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS دردسترس قرار گرفته است، کتابخانه ای بسیار جامع متشکل از 1.4 میلیون کلمه است. البته ویژگی خاص این اپلیکیشن رابط کاربری هوشمند آن است. شما می توانید با این ابزار به تعاریف اولیه و یادداشت های زبانی ویژه و کلمات مترادف دسترسی داشته باشید. هر کلمه در Advanced Dictionary & Thesaurus به همراه مترادف ها، متضادها، ابرنام ها و... به نمایش درمی آید. با نصب این دیکشنری، می توانید سطح نوشتاری و گفتاری زبان خود را تقویت کنید.

10. WordReference Dictionary

قیمت: رایگان

WordReference دیکشنری بسیار قدرنمندی است که امکان ترجمه لغات و عبارت ها را دراختیارتان قرار می دهد. با این برنامه می توانید به سرعت به فرهنگ های لغت و بحث های انجمن های مرتبط با آن دسترسی داشته باشید. از این اپلیکیشن برای یادگیری انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و... می توان بهره برد. ناگفته نماند ابزارهای تعبیه شده در این اپلیکیشن به درک و یادگیری بسیاری از زبان های خارجی یاری می نماید.

برنامه WordReference مواردی مثل تلفظ های صوتی، عطف های کلمات، ترجمه های اصلی و جمله های نمونه را ارائه می دهد. علاوه براین بیش از سه میلیون پرسش وپاسخ و بخش انجمن های این اپلیکیشن، منبعی غنی برای یادگیری و ترجمه زبان های خارجی مثل انگلیسی است.

دیکشنری های فارسی

اگر برای تبدیل لغات انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی به دیکشنری احتیاج دارید، درادامه بعضی از اپلیکشین های کاربردی را برای برطرف احتیاجتان معرفی می کنیم.

Fastdic

Fastdic یکی از برترین دیکشنری ها برای ترجمه کلمات فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی است. درحال حاضر، این برنامه حدود دومیلیون نفر کاربر فعال دارد که از محبوبیت و عملکرد قدرتمند آن حکایت می نماید. ازجمله قابلیت های مهم این اپلیکیشن می توان به پشتیبانی از 200 هزار کلمه، بیش از 70 هزار جمله مثال، نمایش کلمات مترادف و متضاد، تلفظ صوتی آنلاین و ِآفلاین انگلیسی به لهجه آمریکایی و بریتانیایی و... اشاره نمود.

افزون براین، برنامه Fastdic تاریخچه ای از کلمات جست وجوشده را به شما نشان می دهد و کلمات مدنظرتان را به لیست علاقه مندی های خود می توانید اضافه کنید. سایر امکانات این برنامه شامل اشتراک گذاری کلمات و معانی آن ها، معرفی کلمه روز و... می گردد.

Persian Dictionary - Dict Box

Dict Box یکی از برترین فرهنگ های لغت ایرانی و مترجم آفلاین برای یادگیری زبان انگلیسی است. این برنامه از ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی پشتیبانی می نماید و به اتصال اینترنت احتیاجی ندارد. ازجمله قابلیت های Dict Box می توان با سرعت زیاد، رابط کاربری ساده، پیشنهاد هوشمند کلمات، ترکیب همه دیکشنری ها به طور یک جا، ترجمه مستقیم متن از روی مرورگر، تلفظ متن، فرهنگ لغت مصور، یادآور کلمات، لغت نامه های متعدد با قابلیت دانلود و... اشاره نمود.

اگر شما هم دیکشنری های دیگری غیر از نمونه های معرفی شده در این مقاله را می شناسید لطفاً در بخش نظرات نام آن را به همراه تجربه کاربری خود با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "برترین دیکشنری های اندروید و آیفون معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دیکشنری های اندروید و آیفون معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید