6 اصل کاخ سفید برای اصلاح رویه غول های فناوری

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از رویترز، این شش اصل تحت عنوان افزایش رقابت و مسئولیت پذیری در بستر فناوری پس از ملاقات مقامات دولت بایدن با کارشناسان برای بحث در خصوص مضرات پلتفرم های فناوری و احتیاج به پاسخگویی بیشتر آنها منتشر شد.

6 اصل کاخ سفید برای اصلاح رویه غول های فناوری

کاخ سفید معتقد است ایالات متحده به قوانین شفافی احتیاج دارد تا اطمینان حاصل گردد کسب و کارهای کوچک و میانه و نیز کارآفرینان می توانند در یک زمین بازی برابر با یکدیگر رقابت نمایند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به وبلاگ عینک سفارشی گفت: این اصول حاصل ماه ها فعالیت دولت و تعامل با سهامداران متعدد است. ما مشتاقانه منتظر هر گونه بازخوردی از سوی شرکت های فناوری هستیم.

گروهی از قانونگذاران هر دو حزب قانون ضد انحصار را با هدف مهار چهار غول فناوری شامل فیس بوک، اپل، گوگل و آمازون تدوین نموده اند که باعث می گردد این شرکت ها از طرفداری از کسب و کار خود و به حاشیه راندن کسب و کارهای دیگر در بخش نمایش نتایج جستجو و به دیگر شیوه ها خودداری نمایند. قانونگذاران گفته اند که از 60 رأی ضروری در سنا برای تصویب این طرح برخوردارند، اما هنوز هیچ رأی گیری برنامه ریزی نشده است.

کاخ سفید گفت: از جمله موضوعاتی که در جلسه روز پنجشنبه مقامات ارشد کاخ سفید، کارل راسین، دادستان کل منطقه کلمبیا و بعضی کارشناسان فناوری مورد بحث نهاده شد، موارد ضد انحصار، حریم خصوصی، تبعیض الگوریتمی و سایر حوزه های سیاست گذاری بخش فناوری بود.

این شش اصل شامل ترویج رقابت در بخش فناوری، حفاظت های قوی از حریم خصوصی فدرال و حفاظت جدی تر از حریم خصوصی و آنلاین بچه ها، لغو حمایت های قانونی ویژه از پلتفرم های بزرگ فناوری، افزایش شفافیت در خصوص الگوریتم های پلتفرم ها و تصمیمات مربوط به تعدیل محتوا و سرانجام دادن به تصمیم گیری الگوریتمی تبعیض آمیز به نفع غول های فناوری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "6 اصل کاخ سفید برای اصلاح رویه غول های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اصل کاخ سفید برای اصلاح رویه غول های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید