ادبیات

کودک قائنی نشان نقره مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن را کسب کرد

مهناز حسینی عضو شش ساله کانون پرورش فکری شهرستان قائنات پیروز به کسب دیپلم افتخار نشان نقره از مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن شد.

2 مهر 1401

کتاب گل سوو رونمایی شد

خبرنگاران/ایلام کتاب گل سوو، نوشته محمدجلیل بهادری، که پژوهشی در حوزه شعر کردی استان ایلام از قرن 12 تا به امروز است، با همت حوزه هنری ایلام رونمایی شد.

15 تیر 1401

مهلت شرکت در جشنواره بین المللی شعر خلیج فارس تمدید شد

خبرنگاران :دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر خلیج فارس اظهار داشت مهلت شرکت در این جشنواره تا سه شنبه، بیستم اردیبهشت تمدید شده است.

30 خرداد 1401

کلی گویی، آفت نقد است ، نبود نقد، دلیل رشد آثار ترجمه ای است

منتقد ادبی با اشاره به برخورد منفی نویسندگان با جریان نقد گفت: خود نویسندگان اقبالی به نقد شدن ندارند زیرا همیشه در هراسند که تبلیغات منفی علیه اثرشان شکل گیرد. بدین ترتیب جلسات نقد خواستار ندارد.

23 خرداد 1401

تفال به حافظ 25 بهمن ماه 1400

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

11 اردیبهشت 1401

متاورس در برابر واقعیت مجازی؛ 5 تفاوت کلیدی که باید بدانید

مدتی قبل مارک زاکربرگ نام فیسبوک را به متا تغییر داد که این نام به اصطلاح متاورس اشاره دارد. این خبر با کنجکاوی، شک و تردید و این سؤال روبه رو شد که متاورس دقیقا چیست. در نگاه اول به نظر می رسد نوعی واقعیت مجازی محسوب می گردد اما قضیه به این سادگی ها نیست.

8 دی 1400

20 فیلم برتر دهه 1940میلادی؛ ظهور اعجوبه ای به نام ولز

دهه 1940 میلادی وقتی شروع شد که دنیا درگیر جنگ دنیای دوم بود؛ جنگی که در این دهه پنج سال ادامه یافت و بالاخره در تاریخ 2 سپتامبر 1945 انتها یافت. حالا دنیا تخریب شده بود، مردم زخم خورده بودند و هنر تاریک و تلخ. زمان این بود که سینما کم کم قوت بگیرد و قدرت و عظمت...

10 مرداد 1400

آسیموف در شروع از راه رسید

سعید سیمرغ؛ مترجم آثار علمی تخیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به انتشار سه گانه آسیموف در شروع، بیان نمود: از بین سه غول دوران طلایی داستان های علمی تخیلی، آیزاک آسیموف نسبت به دوتای دیگر (آرتور سی. کلارک و رابرت اِی. هاینلاین) شناخته شده...

26 اسفند 1399

غزل شماره 50 حافظ: به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

غزل شماره 50 حافظ نشان می دهد که شاعر پس از بازگشت از تبعید در آرزوی اعتنا و توجه مجدد شاه شجاع بوده و این غزل را به همین امید سروده است. اما در ابیات پایانی خویشتن را به صبر و بردباری در شرایط پیش آمده توصیه می نماید و ارباب زمانه را بی مروت می...

18 اسفند 1399

5 کتاب برای روشن کردن شب یلدا

با خبرنگاران مگ باشید تا کتاب های مناسب شب یلدا را به شما معرفی کنیم و نگاهی به این جشن کهن بیندازیم تا قصه های دیرینش را بیشتر بشناسید.

2 بهمن 1399

درآمیختن روانشناسی و فانتزی در آثار ادگار آلن پو

نگاهی به آثار و زندگی ادگار آلن پو ؛ نویسنده ای که بعضی به نبوغ و بعضی به جنون وی اعتقاد دارند

10 دی 1399

شب فراق از ملک الشعرا بهار

غزلی زیبا از ملک الشعرای بهار به نام شب فراق را خواهید خواند امیدواریم از خواندن این شعر لذت کافی را ببرید.

21 آذر 1399

خبرنگاران در جست وجوی نان و دزدان موزه

تهران- خبرنگاران- مجموعه قصه های طنز از تهران قدیم مجموعه ای ده جلدی به قلم جمال اکرمی توسط انتشارات نیستان است که دو عنوان آن شامل در جست وجوی نان و دزدان موزه می گردد.

26 آبان 1399

گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان که در سال های اخیر در تقویم رسمی کشور عزیزمان ثبت شده است، مُهر تاییدی بر قبول هویت فردی و اجتماعی بچه ها و نوجوانان ایرانی به عنوان مخاطبانی موثر است. دیدگاهی...

16 شهریور 1399

غول هایی که جعبه مقوایی می پوشند، اقلیتی تحت ستم در زیر زمین

خبرنگاران - گروه هنر: هر چند ابتدا تصور می شد بعید باشد که انیمیشن غول های جعبه ای در اسکار شانسی داشته باشد، اما هفته پیش با اعلام نامزدهای نهایی اسکار روشن شد این انیمیشن هنوز یک پای اسکار و از مدعیان آن است. در واقع اگر در مرحله اعلام نامزدهای اولیه...

3 تیر 1399

توسعه سامانه آموزش مجازی دانشگاه محقق اردبیلی

خبرنگاران/اردبیل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از گسترش و ساماندهی آموزش مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی اطلاع داد.

16 اردیبهشت 1399

کتاب خانه ارواح ، نوشته ایزابل آلنده

فصل 1: رزا خوشگلهباراباس(1) از دریا پیش ما آمد؛ این را کلارا(2)ی کوچک با خط ظریف و زیبایش نوشت. کلارا عادت داشت مطالب مهم را یادداشت کند. بعدها هم که لال شد تمام جزئیات را می نوشت و هرگز گمان نمی کرد پنجاه سال بعد من برای بازسازی گذشته و غلبه بر وحشت های خودم...

29 آبان 1398

نانسی پلوسی به تدریج در حال کنار گذاشتن مخالفت خود با استیضاح ترامپ است

بنا به اعلام چندین منبع آگاه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که تا کنون اجازه به اجرایی شدن فرآیند استیضاح دونالد ترامپ نداده، در روزهای اخیر و با مشاهده تشدید بی سابقه حمایت از چنین استیضاحی در میان هم حزبی های دموکراتش، در حال سنجیدن و بررسی آراء و مواضع...

7 آبان 1398

تفاهم نامه دوسالانه همکاری های فرهنگی در استان ها امضا می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر به استان ها تفاهم نامه ای مشترک با منابع وزارت ارشاد و استانداری ها به امضا می رسانیم تا در حوزه های زیرساختی و رویدادی بستر برگزاری فعالیت ها فراهم آید.

1 آبان 1398

چهره ها از یلدا می گویند

وب سایت هنر آنلاین - صبا شادور: باز هم یلدایی دیگر از راه رسید؛ همان شب زایش خورشید که با آئین و سنت های قدیمی همراه است.

21 مرداد 1398
تعداد: (21)