تفاهم نامه دوسالانه همکاری های فرهنگی در استان ها امضا می شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر به استان ها تفاهم نامه ای مشترک با منابع وزارت ارشاد و استانداری ها به امضا می رسانیم تا در حوزه های زیرساختی و رویدادی بستر برگزاری فعالیت ها فراهم آید.

تفاهم نامه دوسالانه همکاری های فرهنگی در استان ها امضا می شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، عباس صالحی در سفر به اردبیل و در جمع وبلاگ عینک سفارشی در پیاده راه اسفریس و در بازدید از این گذر فرهنگی - هنری اظهار کرد: سفر به اردبیل در ادامه سفرهای برنامه ریزی شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یکی از اهداف این سفر برنامه ریزی های منظم و امضای تفاهمنامه های مشترک به عنوان نقشه راه حوزه فرهنگی در استان هاست.

وی اظهار داشت: در دو روز سفری که به استان اردبیل داریم تفاهم نامه مشترک با معین منابع وزارت ارشاد و استانداری ها تدوین شده که به امضای طرفین خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها در یک فرصت زمانی دو ساله در بخش های زیرساختی و رویدادی خبر داد و بیان نمود: در کنار امضای این تفاهم نامه دیدارهایی نیز با شخصیت ها و مجموعه های فرهنگی و هنری خواهیم داشت تا با همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم زمینه تحول اساسی و زیربنایی را در این بخش فراهم کنیم.

صالحی به افتتاح گذر فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: این گذر فرهنگی که در استان های متعدد در حال راه اندازی است با رویکرد کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر، برگزاری رویدادهای فرهنگی و تبیین و تبلیغ هویت شهری با همکاری مسئولان شهرهای مختلف اجرایی می شود تا زمینه حضور گردشگران و مسافران در این گذرگاه ها فراهم آید.

وی به سفر خود به شهرستان مرزی بیله سوار و دشت مغان و دیدار با عشایرغیرتمند این منطقه اشاره کرد و اضافه کرد: در این سفر علاوه بر حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر سعی داریم تا زمینه آشنایی بیشتر با کهن دیار اردبیل فراهم آید تا بستر اعتماد و اعتنای بیشتر در این حوزه فراهم آید.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محض ورود به فرودگاه اردبیل از آنجا به گلزار شهدای بهشت فاطمه رفت تا با نثار فاتحه و صلوات یاد وخاطره شهدا و مفاخر شهر اردبیل را گرامی بدارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به اردبیل و در روز اول از گذر فرهنگ و هنر اسفریس بازدید کرده و نشست صمیمی را با اصحاب فرهنگ و رسانه اردبیل در محل این گذر انجام خواهد داد.

صالحی در سفر دو روزه به استان اردبیل همچنین با حضور در منزل هنرمند نقاش و خوشنویس پیشکسوت استاد حسن مردانه، استاد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی و همچنین حضور در منزل شاعر آئینی استاد عسگر شاهی ضمن دیدار با خانواده های این هنرمندان قدردان زحمات و تلاش های این مفاخر استان اردبیل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین برنامه روز اول سفر خود به دیدار مجمع نمایندگان استان در مجلس با حضور استاندار اردبیل خواهد رفت تا نشستی را با این نمایندگان برگزار کند.

در دومین روز سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است عباس صالحی در روز پنجشنبه در سالن جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری را با مدیران سازمان های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و امور کتابخانه ها برگزار کرده و سپس به دیدار امام جمعه اردبیل برود.

صالحی همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اردبیل حاضر خواهد شد و امضای تفاهنامه های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های سفر صالحی به اردبیل خواهد بود.

نشست با فعالان بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان و همچنین حضور در شهرستان مرزی بیله سوار و کارگروه فرهنگ و هنر عشایر وابسته با شورای فرهنگ و عمومی اردبیل و نمایندگان طوایف و عشایر از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اردبیل است.

همچنین عضو کابینه دولت دوازدهم قرار است نشست صمیمانه ای را با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی داشته باشد و روز جمعه نیز در بازگشت از سفر به شمال استان اردبیل در قشلاق فولادلو حضور یافته و بازدیدی را از کانون برتر دوستدار کتاب انجام خواهد داد.

آخرین برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل نشست خبری وزیر با اصحاب رسانه خواهد بود که در خصوص دستاوردهای سفر صحبت خواهد شد.

این اولین سفر عباس صالحی در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل است که برنامه های متنوعی برای این سفر دو روزه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تفاهم نامه دوسالانه همکاری های فرهنگی در استان ها امضا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه دوسالانه همکاری های فرهنگی در استان ها امضا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید