کتاب گل سوو رونمایی شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرنگاران/ایلام کتاب گل سوو، نوشته محمدجلیل بهادری، که پژوهشی در حوزه شعر کردی استان ایلام از قرن 12 تا به امروز است، با همت حوزه هنری ایلام رونمایی شد.

کتاب گل سوو رونمایی شد

محمدعلی قنامی، رئیس حوزه هنری ایلام ، در این مرنام با تجلیل از کوشش های مولف این کتاب، اظهار کرد: این کتاب کتابی مرجع در حوزه شعر فارسی است و بهادری در این اثر سبک و سیاق شاعران را رصد و زیبا و جالب صناعت ادبی را بیان می نماید.

وی سه ویژگی ای که این اثر را متمایز می نماید ، پرداختن به حوزه تحلیل، نشان دادن راه و فرایند حوزه ابتدایی تحلیل شعر و مرجع بودن مطرح نمود و گفت: جا دارد در چاپ های بعدی شرایط اجتماعی و سیاسی مربوط به دوران شاعران گذشته بیان گردد.

محمدجلیل بهادری هم با بیان اینکه در این کتاب هم به مخاطبان اهل معنا و هم به مخاطبان اهل صورت توجه شده است، گفت: برای تالیف این کتاب 320 ساعت مکالمه تلفنی با شعرای استان داشته ام و نام شاعرانی که همکاری نموده اند را در کتاب آورده ام.

وی تاکید نمود: عنوان این کتاب یعنی گل سوو به معنای صبح زود، به این مفهوم است که این راستا آغازی برای این راه بزرگ و دغدغه همیشگی من است و کوشش خود را در این راستا عاشقانه ادامه خواهم داد.

بهادری توضیح داد: در این کتاب ضمن معرفی 68 تن از کردی سرایان، اثار هریک از آنان به دور از جانبداری آنالیز شده است.

بهادری پیش از این نیز لیسک زره ین را نوشته و در آن به آنالیز محتوایی و ساختاری شعر کردی ایلام پرداخته است.

.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کتاب گل سوو رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب گل سوو رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید