شروع واگذاری معادن بدون بهره بردار در چهارمحال وبختیاری

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی و واگذاری معادن بدون بهره بردار استان شروع شد.

شروع واگذاری معادن بدون بهره بردار در چهارمحال وبختیاری

مهرداد قاسمی گفت: برنامه ای برای جمع آوری اطلاعات و برگزاری مزایده برای واگذاری معادنی که در سال های گذشته به دلایل مختلف، رها و یا متروکه شده اند و در حال حاضر بدون بهره بردار هستند، تدوین شده است.

وی دلایل عمده رهاشدن و متروکه شدن معادن استان را کمبود سرمایه برای توسعه معادن، روش های نادرست استقرار و نبود توانایی لازم در بهره برداران برشمرد و اضافه نمود: در استان 121 معدن فعال وجود دارد که سالانه حدود 10 میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت می نمایند.

بیشتر بخوانید

قاسمی اضافه نمود: عمده معادن چهارمحال و بختیاری در زمینه مصالح ساختمانی فعال هستند؛ بیشتر معادن دارای بهره بردار معادن سنگ های لاشه، سنگ های تزیینی و معادن گچ هستند.

وی گفت: بزرگترین معدن استان که تنها معدن زیرزمینی استان به شمار می رود، معدن خاک نسوز شهید نیلچیان شهرستان کیار است که در آن سالانه بالغ بر 15 هزار تُن خاک نسوز استخراج می گردد.

قاسمی گفت: بیشتر معدن استان در منطقه ها محروم و کوهستانی شهرستان های کم برخوردار قرار دارند و سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای حمایت از معادن اقدامات و برنامه ریزی هایی بر ایجاد و ساخت امکانات زیربنایی مانند جاده و ایجاد شبکه های برق رسانی انجام می دهد.

وی توضیح داد: هم اکنون هزار و 26 نفر در معادن استان مشغول به فعالیت هستند و با توجه به محل قرار گیری معادن نقش مهمی در محرومیت زدایی در منطقه ها کم برخوردار استان دارند.

قاسمی ادامه داد: پارسال شش میلیون و 300 هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شد که وصول حقوق دولتی افزون بر 100 میلیارد ریال را در پی داشت.

وبلاگ عینک سفارشی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع واگذاری معادن بدون بهره بردار در چهارمحال وبختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واگذاری معادن بدون بهره بردار در چهارمحال وبختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید