500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور وجود دارد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: 500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور داریم که بخشی از آن باید به بازارهای هدف صادر گردد تا فراوری دچار آسیب نگردد.

500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور وجود دارد

آقای سید احمد مقدسی گفت: علی رغم آنکه صادرات دام آزاد شده، اما تعرفه صادرات سنگین است به طوریکه امکان رقابت در بازارهای جهانی وجود ندارد.

به گفته او، عوارض صادرات برای هر کیلو دام سنگین 16 هزار و 500 تومان است که با این وجود برای صادرات یک گوساله 500 کیلویی 8 میلیون و 370 هزار تومان باید عوارض پرداخت گردد، این رقم زیان 5 میلیون تومانی دامدار در بر دارد.

مقدسی می گوید: طی نامه ای به وزیر جهاد تقاضا کردیم که به وسیله سران سه قوه موضوع حذف عوارض پیگیری گردد تا فراوری از بین نرود چرا که با مردمی شدن یارانه ها قرار بود صادرات بدون اخذ عوارض آزاد گردد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده 80 هزار تومان است که براین اساس پشتیبانی امور دام گوشت 5 تیکه را 220 هزار تومان خریداری می نماید که حداکثر با نرخ 232 هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد.

بنابر آمار اعلامی انجمن صنفی گاوداران 500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور داریم که بخشی از آن باید به بازارهای هدف صادر گردد تا فراوری دچار آسیب نگردد.

وبلاگ عینک سفارشی مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هزار راس دام سنگین مازاد در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید