11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت گفت 11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور در حال فعالیت هستند.

11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم

به گزارش وزارت بهداشت، روح الله مزینانی در این باره اظهارداشت: اما در مجموع حدود 30 هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

وی گفت: حدود 360 هزار قلم IRC تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که 120 هزار قلم، وارداتی و 60 هزار قلم IRC نیز واردات برای فراوریات داخلی است.

مزینانی اضافه کرد: در کشور یک هزار و 700 فراوری نماینده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار فعال مالی برای واردات این کالاها فعالیت دارند. بعلاوه سه هزار شرکت توزیع نماینده در حوزه های مختلف از جمله توزیع، خدمات پس از فروش و کنترل کیفی در عرصه تجهیزات پزشکی کار می نمایند.

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو توضیح داد: در حوزه تجهیزات پزشکی، رانت ویژه و خاصی وجود ندارد اما بی نظمی ها و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها، این موارد کنترل گردد.

مزینانی اعلام کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، چیزی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و سیاست تعدادی ارزی داریم و موارد نیز به دقت کنترل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید