قزوین به حوزه اصلاح نژاد و بهره وری دام عشایر ورود کند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: اصلاح نژاد به بهره وری دام منجر شده و گله داری را برای عشایر مالی می نماید که استان قزوین با توجه به ظرفیت های موجود باید به این حوزه ورود کند.

قزوین به حوزه اصلاح نژاد و بهره وری دام عشایر ورود کند

عباس اکبری شریف در مراسم تکریم و معارفه معاونت بهبود فراوریات دامی، اداره کل پشتیبانی امور دام و رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: اصلاح نژاد و بهره وری فراوریات دامی عشایر در کشور لازم است و استان هایی که در این راستا ظرفیت دارند باید پیشگام این موضوع باشند.

وی افزود: با حذف ارز ترجیحی فراغ بالی به فراوریکننده ها دادیم که بتوانند به سمت ارتقاء بهره وری و تحول دانش فراوری بروند، تا جایی که تمامی فراوریکننده های خرد ما نیز به این حوزه ورود پیدا نموده اند.

اکبری شریف با بیان اینکه در گله گردی حوزه عشایر باید به فکر افزایش بهره وری فراوری باشیم، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در این راستا افزایش بهره وری دام سبک عشایری است که برترین خدمت به روستاییان و عشایر محسوب می گردد، چراکه اگر شغل دامداری برای عشایرنشین به صرفه نباشد، فراوری را رها خواهد نمود.

این مسئول بیان داشت: در حوزه گوشت قرمز نیز نیازمند افزایش بهره وری هستیم و با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی و حمایت های دولتی از این مهم پشتیبانی خواهیم کرد.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور اعلام نمود: خوشبختانه استان قزوین در فراوری شیر، مرغ و تخم مرغ همواره جایگاه ویژه ای داشته و در تنظیم بازار کشور نیز نقش اثرگذاری داشته که نشان از تحول در مدیریت سازمان جهاد کشاورزی است.

وبلاگ عینک سفارشی قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قزوین به حوزه اصلاح نژاد و بهره وری دام عشایر ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزوین به حوزه اصلاح نژاد و بهره وری دام عشایر ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید