صادرات تخم مرغ از کرمان به خارج از کشور

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: در آینده نزدیک تخم مرغ از استان به کشورهای خارجی صادر می گردد.

صادرات تخم مرغ از کرمان به خارج از کشور

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از وبلاگ عینک سفارشی، حسین رشیدی بیان نمود: با بهره برداری از واحد 450 هزار قطعه ای یکی از شرکت های فراوریکننده تخم مرغ پیش بینی می گردد سالانه 10 هزار تن تخم مرغ وارد چرخه مصرف گردد که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال جهش فراوری و پیشرفت استان گام های موثر بر داشته خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است و از آنجا که دومین اقتصاد عظیم کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور است، حفاظت از این سرمایه عظیم در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حائز اهمیت ویژه است.

وی اظهار کرد: طی سال 98 با رعایت کامل مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان پیشگیری نموده ایم.

مینا قاضی زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان نمود: در صورت صادرات این محصول، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند کرد.

در احداث فاز سوم یکی از شرکت های فراوریکننده تخم مرغ که با سرمایه گذاری بالغ بر 800 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، سعی شده از نیروهای بومی منطقه نگار و بهرامجرد استفاده گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "صادرات تخم مرغ از کرمان به خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تخم مرغ از کرمان به خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید