جو بایدن نامزد پست آژانس محیط زیست آمریکا را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور منتخب آمریکا گزینه موردنظر خود برای پست آژانس محیط زیست این کشور را معرفی کرد.

جو بایدن نامزد پست آژانس محیط زیست آمریکا را معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک سفارشی، آسوشیتدپرس روز آدینه از واشنگتن گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا روز آدینه اعلام نمود، مایکل ریگان یکی از مقامات کارولینای شمالی را به عنوان نامزد پست آژانس محیط زیست این کشور معرفی نموده است.

جو بایدن روز پنجشنبه اعلام نمود این انتخاب ها به این دلیل است که وی پیش از این تاکید نموده بود یک تیم باتجربه در زمینه آب و هوایی را در روز های اول تصدی پست ریاست جمهوری خود برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی انتخاب خواهد نمود.

بایدن همچنین پیشنهاد تغییرات اساسی گسترده در حمل و نقل عمومی و استفاده از سامانه های الکترونیکی برای کاهش آلاینده های ناشی از سوخت نفت، گاز و زغال سنگ که باعث گرمتر شدن کره زمین می گردد را مطرح نموده است.

جو بایدن همچنین در اقدامی بی سابقه و تاریخی دِب هالند نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو را به عنوان گزینه موردنظر خود برای پست وزارت کشور آمریکا معرفی کرد.

جو بایدن نامزد پست آژانس محیط زیست آمریکا را معرفی کرد

با این انتخاب بایدن، دب هالند نخستین زن بومی آمریکا خواهد بود که سکان راهنمایی یک نهاد قدرتمند فدرال را که نسل ها بر قبایل بومی این کشور اعمال نفوذ می کرد، در دست می گیرد.

رهبران و فعالان قبایل بومی آمریکا در سرتاسر این کشور به همراه شماری از شخصیت های دموکرات که هفته ها بایدن را به انتخاب هالند ترغیب می کردند، از این تصمیم بایدن ابراز خرسندی کردند.

با نامزدی هالند، اکنون بومیان آمریکا برای نخستین بار شاهد ریاست یک فرد بومی در یک مسند مهم و مشخص کننده هستند.

لازم به ذکر است که هالند در صورت عهده دار شدن سمت وزیر کشور آمریکا علاوه بر نظارت بر 600 قبیله بومی که از سوی دولت فدرال به رسمیت شناخته شده اند، مسئولیت اداره و نظارت بر بخش وسیعی از زمین های دولتی، آبراهه ها، حیات وحش، بوستان های ملی و همچنین ذخایر معدنی را برعهده می گیرد.

جو بایدن قرار است هالند را روز شنبه در مراسمی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور معرفی کند.

شایان ذکر است که انتخاب هالند به این سمت سابقه 245 ساله انتصاب مدیران غیر بومی و عمدتاً مذکر در این مقام عالی فدرال را شکست. در واقع، دولت فدرال آمریکا اغلب کوشیده تا از بومیان آمریکا بر زمین هایشان سلب مالکیت نموده و آنان را در فرهنگ سفیدپوستان ادغام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جو بایدن نامزد پست آژانس محیط زیست آمریکا را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن نامزد پست آژانس محیط زیست آمریکا را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید