روحانی: منتقدین از دولت خیلی راحت و با زبان روان انتقاد نمایند ، تاب آوری ملت ایران مقابل برابر کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، رئیس جمهور گفت: فشار زیادی در این چهار ماه از لحاظ مالی بر زندگی مردم بوده است، اما در مقایسه با کشور هایی که دچار فشار تحریم نبودند تاب آوری آن ها زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

روحانی: منتقدین از دولت خیلی راحت و با زبان روان انتقاد نمایند ، تاب آوری ملت ایران مقابل برابر کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ عینک سفارشی، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه 21 خرداد) در جلسه هیات دولت گفت: در چهارمین ماه مقابله همزمان با ویروس کرونا و تحریم هستیم؛ در این چهار ماه فشار زیادی از لحاظ مالی بر زندگی مردم ما وارد شده است، اما در مقایسه با کشور هایی که دچار فشار تحریم نبودند تاب آوری مردم ما زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

**مساله سلامت مساله اول ما است

وی با تاکید بر اینکه مساله سلامت مساله اول ما است گفت: به دلیل بازگشایی هایی که در دوماه گذشته انجام شد، مردم باید با احتیاط و خودمراقبتی، مبارزه خود را با این ویروس ادامه دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه الحمدالله به مهار کرونا در کشور، به استثنای چند استان رسیده ایم، توضیح داد: در این چند استان هم کوشش مضاعف دارد انجام می گیرد تا تا از شرایط قرمز خارج شوند و شرایط مناسبی برای مردم به وجود بیاید.

**کرونا سرانجام نیافته است

وی با تشکر از اقدامات همه کارکنان سلامت گفت: روشن است که نه کرونا سرانجام یافته و نه تابستان و گرمای هوا می تواند نسبت به این ویروس تاثیرگذار باشد؛ ضرورت دارد دستگاه های نظارتی ما نظارت نمایند. وزارتخانه های کشور، بهداشت و درمان، صمت، دادگستری و اصناف به این نکته دقت داشته باشند که بازگشایی ها در کشور از شروع مشروط به این بوده که همه مردم به دستورالعمل ها توجه نمایند.

رئیس جمهور، افزایش بیماران کرونایی در هفته های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک بخش این موضوع، ناشی از این است که ما تست های آزمایشگاهی را اضافه نموده ایم. امروز تست زیادی در کشور انجام می گیرد، وقتی تست بیشتری انجام می گردد به طور طبیعی شناسایی بیمار هم بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: این اتفاق جنبه منفی ندارد، مردم ما نگران نباشند. وقتی زودتر تشخیص می دهیم آن وقت دیگر بیمار به مرحله بستری نمی رسد و با توصیه هایی که انجام می گیرد معمولاً بیماران سرپایی خواهد شد.

**توانمندی وزارت بهداشت همچنان بسیار بالاتر از فشار این ویروس است

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه توانمندی وزارت بهداشت و درمان همچنان بسیار بالاتر از فشار این ویروس است، توضیح داد: ما در شرایط فعلی به غیر از بخش تحول سلامت کار های دیگری هم داریم انجام می دهیم. یعنی برای یافتن واکسن این ویروس و همچنین برای نیازمندی هایی که کشور از لحاظ بهداشت و درمان دارد بخش های فراوریی ما مخصوصاً در بخش های دانش بنیان کوشش های بسیار خوبی انجام دادند و ما در این زمینه حتی به برخی بخش ها صادر می کنیم.

رئیس جمهور اضافه نمود: در ارتباط های تلفنی که با برخی از سران کشور ها داریم، آن ها متقاضی محصولات بهداشتی ما هستند.

وی با تاکید به اهمیت حمل و نقل شهری گفت: همه شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران مراقبت های زیادی در زمینه حمل و نقل داشته باشند چرا که یکی از جا هایی که می تواند مشکل آفرین باشد مترو و اتوبوس است جایی که در برخی ساعت ها تجمع زیاد است، اگر مردم از وسایل حفاظتی مثل ماسک استفاده ننمایند حتما با مسائل روبرو می شویم.

رئیس جمهور بیان داشت: چرا که از همان روز های اول با کمک و وحدت مردم توانستیم جلوی پیشرفت این ویروس را بگیریم بنابراین باز هم از مردم می خواهیم که در این زمینه ما را کمک نمایند و مطمئن هستم که با کمک مردم در آن چند استانی هم باقی مانده به مهار خواهیم رسید. اما در عین حال مراقبت ها همچنان باید تا ماه های آینده ادامه پیدا کند.

** درآمد ما 50 میلیارد دلار کاهش یافته است

رئیس قوه مجریه با اشاره به تحریم های آمریکا گفت: آمریکا به برخی کشور ها برای همکاری با ما فشار آورده است. با این شرایط در سال 98 کرونا هم اضافه شد. درآمد ما 50 میلیارد دلار کاهش یافته یعنی 870 هزار میلیارد (تومان) که دو برابر بودجه پارسال است. مردم ما میبینند در این شرایط سخت همه توان خود را برای فراوری بکار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را برای مدتی تغییر دهیم، بیان داشت: در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

رئیس جمهور در خصوص مشکل مردم در بحث مسکن گفت: امروز شرایط، اجاره و قیمت مسکن با شاخص های مالی ما منطبق نیست. یک حرکتی دارد به مردم مستاجر و کسانی که قصد خرید را دارند فشار می آورد به همین دلیل در دولت این دستور را دادم وزیر مسکن، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را مورد نظر قرار دهند تا بتوانیم این فشاری که امروز بر مردم است را کاهش دهیم.

**دولت آمریکا دولت بی اعتباری است

روحانی در خصوص مسائل امروز آمریکا بیان داشت: دولت امریکا دولت بی اعتبار بوده بی اعتبار تر هم شد. در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بدترین کشور در دنیا ایالات متحده آمریکا بوده است و نشان داده مدیریت لازم برای اداره این کشور عظیم را ندارند.

وی با اشاره به سیاست آمریکا برای پا روی گلو گذاشتن کشور ها و ملت ها گفت: این پا گذاشتن روی گلو سیاست یک پلیس نیست سیاست آمریکا است. این ها سال 97 هم می خواستند همین کار را با ما انجام دهند؛ زانو را تا نزدیک حلقوم ملت آوردند، اما ملت عزیز ما این زانویشان را با پُتک اتحاد و وحدت ملی در هم شکست و الان دیگر زانویی ندارند بخواهند علیه ملت ایران اعمال فشار نمایند.

روحانی بیان داشت: آمریکا هنوز هم دارد توطئه می نماید و در مهرماه که ایران به نقطه ای می رسد که طبق قطعنامه 2231 همه تحریم های تسلیحاتی ایران برداشته می گردد از حالا آمریکایی ها نسبت به این روز مهم برای تاریخ دفاعی ما عصبانی و ناراحت هستند و دارند قطعنامه تهیه می نمایند و می خواهند به شورای امنیت ببرند.

** چین و روسیه در برابر توطئه آمریکا بایستند

وی ادامه داد: توقع ما از 4 کشور دیگر دائم این است که در برابر این توطئه به خاطر منافع و ثبات دنیا ایستادگی نمایند. آن ها بخاطر منافعی که در توافق هسته ای مدنظر منطقه و دنیا بود؛ مخصوصاً از دو کشور دوستمان روسیه و چین توقع داریم در برابر این توطئه ایستادگی نمایند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما مطمئن هستیم انواع توطئه هایی که تا امروز آمریکا علیه ما داشته منجر به شکست شده و در این توطئه هم به موفقیت نخواهد رسید و ما با همه توانمان توانمندی دفاعیمان را بالا می بریم. آمریکایی ها بدانند قطعنامه ببرند؛ کاری بنمایند یا ننمایند و یا به قطعنامه 2231 ضربه بزنند، توانمندی دفاعی ایران در همه شرایط سخت و تحریم ما بهترین سیستم های پدافند هوایی را طراحی کردیم و با همین سیستم پهپاد آمریکایی را زدیم. یعنی با همین سیستم ایرانی پهپاد امریکایی ها را زدیم.

روحانی اضافه نمود: بنابر این ما قدرت دفاعیمان را توسعه خواهیم داد، در زمینه مالی مردم ما بدانند همه کوششمان را برای کاهش فشاری که به آن ها وارد می گردد انجام می دهیم. امروز در جلسه هیات دولت رئیس بانک مرکزی دو آمار مثبت داد که نشان می دهد حرکت ما درست است. یکی مربوط به سه ماهه چهارم سال گذشته بود که کارگاه های صنعتی ما 10.5 درصد رشد داشتند.

وی ادامه داد: امیدورام رشد مالی بدون نفت سال 98 ما علی رغم تحریم و کرونا منفی نباشد و مثبت باشد. الان علائم و نشانه ها نشان می دهد رشد مالی مثبت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل تورم بیان داشت: شاخص بهای فراوری اردیبهشت سال جاری نسبت به اردیبهشت سال گذشته 16 درصد است که نشان از کاهش تورم می دهد. ما به آینده امیدواریم و همه توانمان را برای کاهش مردم بکار می گیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روحانی: منتقدین از دولت خیلی راحت و با زبان روان انتقاد نمایند ، تاب آوری ملت ایران مقابل برابر کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: منتقدین از دولت خیلی راحت و با زبان روان انتقاد نمایند ، تاب آوری ملت ایران مقابل برابر کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید