افزایش سال تحصیلی یک پیشنهاد است

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه ادامه فعالیت واحدهای آموزشی از 14 فروردین ماه توضیحاتی داد.

افزایش سال تحصیلی یک پیشنهاد است

صادق ستاری فرد در گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک سیما با موضوع آنالیز ابعاد مختلف نحوه ادامه فعالیت واحدهای آموزشی از 14 فروردین ماه اظهار کرد: دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته از سوی آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد امروز نیز براساس اخبار و آنالیز ها تمام مدیران استان ها پیگیر نحوه اجرایی کردن این دستورالعمل و آموزش حضوری بودند.

وی اضافه نمود: امیدواریم با توجه به مفاد این دستورالعمل روز 14 فروردین میزبان دانش آموزان باشیم تا نسبت به از سرگیری آموزش های حضوری اقدام کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بند یک ابلاغیه آموزش حضوری مدارس و نحوه فعالیت کلاس های درس ادامه داد: 3 سال تحصیلی دانش آموزان متاثر از کرونا بوده است؛ این موضوع می طلبد ما به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگردیم. اهداف یادگیری در هر دوره تحصیلی متاثر از کرونا بوده است ما باید در انتهای سال تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان برنامه موثری داشته باشیم.

ستاری فرد بیان نمود: در ابن ابلاغیه تاکید شده است که برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس باید براساس برنامه هفتگی که از قبل بوده از سوی مدیران و معلمان اجرا گردد موضوع نحوه حضور دانش آموزان اهمیت دارد لذا کوشش داریم تمام دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشته باشند.

وی بعلاوه اطلاع داد: اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا است یا علائم این ویروس و یا بیماری زمینه ای دارد می تواند آموزش را از بستر شبکه شاد دنبال کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: توصیه قطعی ما انجام واکسیناسیون است اما چون آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است هیچ شرطی برای حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس درس پیش بینی نکردیم و هیچ شخصی نمی تواند هیچ شرطی را برای حضور دانش آموزان اجرا کند.

ستاری فرد اضافه نمود: رعایت بهداشت فردی، محیط و زدن ماسک و رعایت تهویه کلاس ها مورد تاکید ماست و البته ما تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. بعلاوه در بندی از این ابلاغیه تاکید نمودیم هرگونه تغییر که به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برسد لازم الاجراست اما هیچ پیش شرطی را برای آموزش حضوری پیش بینی نکردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره شهریه های مدارس غیردولتی نیز ادامه داد: در ابلاغیه ارسالی تاکید شده افزایش شهریه دانش آموزان در مدارس به بهانه آموزش حضوری ممنوع است اگر مدرسه ای شهریه را افزایش داد واحدهای ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این موضوع را آنالیز خواهند کرد این امر از سوی خانواده ها و گزارش تخلفات آنالیز می گردد.

وی بعلاوه تاکید نمود: خانواده ها به جز شهریه پیش بینی شده نباید شهریه مصاعفی به مدارس پرداخت نمایند. ساماندهی سرویس های مدارس نیز در ابلاغیه اخیر تاکید شده که باید ساماندهی گردد.

ستاری فرد درباره موضوع اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان اضافه نمود: این امر صرفا یک پیشنهاد است که در این ابلاغیه مدنظر نیست لذا این موضوع ضمانت اجرایی ندارد. باید از فرصت به جامانده به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم بخشی از جبران عقب ماندگی ها را انجام دهیم قانون مصوب مجلس پیش بینی نموده امتحانات باید در خردادماه باشد اما اگر تصمیمی در این باره گرفته گردد آموزش و پرورش تابع آن خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سرانجام بیان نمود: مدیران مدارس و منطقه ها در روز 14 فروردین باید مانند اول مهرماه با برگزاری یک جشن ملی و تقدیم گل و تقدیر از معلمانی که در این مدت مجاهدانه فعالیت کردند، به استقبال آموزش حضوری دانش آموزان بروند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش سال تحصیلی یک پیشنهاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سال تحصیلی یک پیشنهاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید