5 طرح عمران شهری در شهر لار افتتاح می شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، شهردار لار گفت: پنج طرح عمران شهری با اعتباری افزون بر 292 میلیارد ریال در هفته دولت در شهر لار افتتاح می شود.

5 طرح عمران شهری در شهر لار افتتاح می شود

نواز شریفی لاری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با هدف تشریح پروژه های قابل افتتاح در این هفته و ارائه عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی شهر لار برگزار گشت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت را گرامیداشت و گفت: جهت پیاده روی و دوچرخه سواری پارک سلامت واقع در حاشیه بلوار غدیر شمالی یکی از این طرح های افتتاحی است که با هدف رفاه و سلامت شهروندان با اعتباری افزون بر 98 میلیارد و 450 میلیون ریال از محل درآمد شهرداری اجرا شده است.

او گفت: پیاده راه شهرک ولایت با اعتباری افزون بر 40 میلیارد و 870 میلیون ریال و طرح اصلاح هندسی بلوار غدیر شمالی با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 860 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که از محل درآمد شهرداری اجرا شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

شریفی لاری گفت: اجرای زیر سازی و آسفالت معابر شهرتازه و شهر قدیم لار به متراژ 46 هزار و 435 متر مربع و با اعتباری افزون بر 137 میلیارد ریال از محل درآمد شهرداری از جمله طرح هایی است که با هدف تسهیل در عبور و مرور و مناسب سازی فضای شهری اجرا شده است.

این مدیر شهری؛ اجرای آسفالت لاین شمالی بلوار جمهوری اسلامی (چهل متری اول) شهر لار با اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل درآمد شهرداری و اعتبارات ملی را از دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت امسال دانست.

شریفی لاری گفت: خدا را شاکرم توفیقی حاصل شد که در استمرار خدمات رسانی به مردم فهیم و قانون مدار شهر لار با نام تازهی به نام شهردار حضور داشته باشم. اگر چه قبل از این هم برای خدمت به همشهریان عزیزم در حد توان قدم هایی برداشته ام.

او گفت: شهر لار با فاصله 350 کیلومتری در جنوب استان فارس، با آب و هوای گرم و خشک، با وسعت شهری 2 هزار و 120 هکتار مساحت و با دو بافت کاملا متمایز شهر قدیم با بافت تاریخی و شهرتازه با بافتی مدرن، وسیع ترین شهرستان استان فارس است.

شهردار لار گفت در بافت قدیمی شهر لار حدود 129 هکتار بافت فرسوده وجود داشته که حدود 60 تا 70 درصد این رقم به بافت تاریخی و فرهنگی شهر اختصاص دارد که این ویژگی در نوع خود منحصر به فرد است.

شهردار لار گفت: شهر تازه که با بافت شطرنجی بعد از زلزله سال 1339 شکل گرفته، کارکرد آن معمولا سکونت گاهی بوده و تقریبا طی یک دهه اخیر این کارکرد تغییر کرده و شکل تجاری، خدماتی، اداری و درمانی به خود گرفته است.

او گفت: شهرداری لار یکی از با سابقه ترین شهرداری ها در سطح کشور و استان محسوب می شود که به صورت رسمی در سال 1319 تأسیس شده، حتی قبل از آن در سال 1308 هم شهرداری لار وجود داشته، اما تأسیس رسمی آن در سال 1319 بوده و در حال حاضر درجه شهرداری شهر لار درجه 8 است.

شهردار لار با اشاره به اینکه در واقع نقشه راه در حوزه شهرسازی هر شهری؛ طرح جامع و تفصیلی آن شهر است، گفت: اولین طرح تفصیلی شهر لار در سال 1349 بوده و طرح جامع مصوب فعلی مربوط به سال 1394 و طرح تفصیلی مربوط به سال 1400 است.

نواز شریفی لاری، میزان بودجه شهرداری لار در سال 1401 را رقمی افزون بر 121 میلیارد تومان مطرح نمود و گفت: حدود 52 میلیارد تومان آن برای حوزه عمرانی پیش بینی شده و در صورت تحقق بودجه، این امر عملیاتی خواهد شد.

او در بخش دیگری به موضوع نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی، شهرداری لار در حال حاضر 326 پرسنل دارد که شامل نیرو های رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی است که این تعداد نیرو، مسئولیت مدیریت شهری شهر لار را در حوزه ستادی و اجرایی بر عهده دارند.

شهردار لار گفت: از مهر ماه سال گذشته تا کنون، شانزده نفر از نیرو های شهرداری تبدیل شرایط شده اند و تعداد 18 نفر دیگر نیز در حال پیگیری تبدیل شرایطشان هستیم که از این میان شانزده نفرشان از جامعه ایثارگران و دو نفر هم افراد عادی هستند و سه نفر هم به صورت قطعی رسمی شده اند.

این مدیرشهری، تصویب طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار در تاریخ 30 خرداد 1401 با حضور وزیر راه و شهرسازی را از مهم ترین مصوبات و پیگیری های ویژه شهرداری گفت و اضافه نمود: این مصوبه که برای مردم شهر لار نوید بخش بوده در تاریخ 18 مردادماه 1401 از طریق معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به استانداری فارس ابلاغ شده است که منتظریم به شهرداری هم ابلاغ شود.

شهردار لار به موضوع ساماندهی پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از وعده هایی است که از روز نخست به اعضای شورا و مردم داده ایم. از این رو جلسات مستمر شهرستانی و استانی برگزار گشته و پس از اینکه طرح از طریق شهرداری تدوین و در کمیته های مربوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصویب شد به مرحله تنظیم پیش نویس قرارداد رسیده ایم و آن هم برای تصویب به شورای شهر ارسال شده که تصویب این طرح هدیه ای به مردم فهیم شهر لار است.

نواز شریفی لاری شرایط اقلیمی شهر لار را گرم و خشک گفت و گفت: علی رغم این موضوع و با توجه به وسعت شهر لار و سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر 9 متر و نیم، فضای سبز موجود شهر لار 148 هکتار بوده که این آمار در واقع آمار قابل قبولی است.

شهردار لار گفت: این آمار بدون احتساب پارک جنگلی بوده و در صورت احتساب 60 هکتار پارک جنگلی، به رقمی حدود 208 هکتار فضای سبز خواهیم رسید.

این مدیر شهری از تهیه و تدوین سند چشم انداز و برنامه 5 ساله شهرداری لار خبر داد و اضافه نمود: یکی از کارکنان مجرب شهرداری، این مهم را به طور خاص پیگیری می کند.

وبلاگ عینک سفارشی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "5 طرح عمران شهری در شهر لار افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 طرح عمران شهری در شهر لار افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید