در این فصل سفر به پوکت را از دست ندهید!

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، پوکت، این روزهای یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود که در این مطلب قصد داریم برترین فصل سفر به پوکت در طول سال را آنالیز کنیم.

در این فصل سفر به پوکت را از دست ندهید!

جزیره پوکت در بخش جنوب غربی کشور تایلند قرار گرفته است و به علت آب و هوای گرراستای، سواحل زیبا و آب های درخشان و زمردین، چشمه های آب گرم، تنوع غذایی بالا و اقامتگاه ها و هتل های متنوع در بین توریستان سراسر جهان معروف است. این جزیره در کنار دریای آندمان قرار گرفته و از شهر بانکوک، مرکز تایلند حدود یک ساعت با هواپیما فاصله دارد.

برترین فصل سفر به پوکت

جزیره پوکت هرساله میزبان فستیوال ها و رویدادهای مختلفی است و علاوه بر آن به علت جاذبه های توریستی بسیار و غذاهای خوشمزه و متنوعی که دارد در تمام ایام سال میزبان توریستان و مسافرانی که از سراسر جهان به تایلند سفر می نمایند، است.

سفر به تایلند که به سرزمین لبخندها معروف است می تواند سفری لذتبخش و فراموش نشدنی باشد و براساس نوع سفر و بودجه سفر، شما در ایام مختلفی می توانید به تایلند و جزیره پوکت سفر کنید.

برترین فصل سفر به پوکت از نظر آب و هوایی

کشور تایلند به علت قرارگیری در کنار اقیانوس و سواحل ماسه ای دارای آب و هوای مناسب و گرراستای است، اما با رفتن به بخش های مختلف از شمال تا جنوب، آب و هوای متفاوتی را تجربه خواهید کرد. اگر قصد دارید در سفر به پوکت تجربه غواصی و سرگرمیات دریایی را از دست ندهید، برترین فصل سفر به پوکت از ماه آبان تا اردیبهشت (نوامبر تا آوریل) است. در این ایام هوای پوکت صاف و خنک است و از طوفان و بادهای ساحلی خبری نیست و می توانید به راحتی تجربه شنا، موج سواری و قایق رانی در دریای آندمان را داشته باشید.

برترین فصل سفر به پوکت از نظر جشن ها و فستیوال ها

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن، یکی از فستیوال های اصلی پوکت است که در ماه مارس و به مدت دو هفته به مناسبت بزرگداشت پیروزی در برابر ارتش برمه برگزار می گردد و در آن انواع فعالیت های فرهنگی و ورزشی مانند مسابقات دوچرخه سواری، تاکرا، طناب کشی، مارتن و مراسم آیین بودایی آپاسامبوت مو در منطقه ها مختلف جزیره پوکت انجام می گردد.

روز ماکا بوچا

روز ماکا بوچا در تقویم تایلند تعطیلات رسمی است و بسته به چرخه قمری همزمان در یکی از روزهای ماه فوریه یا مارس (12 بهمن تا 11 فروردین) در دو کشور کامبوج و تایلند برگزار می گردد. مردم تایلند در این روز با حضور در معابد از صبح زود به برگزاری مراسمات مذهبی مانند بردن گل، چرخیدن دور معابد و احترام به بودا مشغول می شوند.

روز بودا

روز بودا که در ماه های می یا ژوئن و در فصل بارش های موسمی برگزار می گردد یک باور قدیمی است و برای چرخه تولد ادواری و به رستگاری رسیدن برگزار می گردد. در این روز مردم در معابد بودا حضور پیدا نموده و با روشن کردن عود و شمع و درآوردن زنگ صدای ناقوس و با دادن هدایی مثل میوه و شیرینی به راهبان معابد، از آن ها درخواست دعا می نمایند.

بعلاوه در این روز بوداییان مشغول غسل دادن مجسمه بودا و تبرک شدن با آب هایی که در آن ها دعا خوانده شده می شوند.

هفته موتور سواری پوکت

هفته موتورسواری پوکت در ماه آوریل و همزمان با سونگکران که بزرگترین فستیوال تایلند است در پوکت برگزار می گردد. در این هفته علاوه بر سرگرم شدن مردم با حضور موتورسواران حرفه ای و نمایش موتورسواری، انواع برنامه های سرگرم نماینده، نمایشگاه موتور، مسابقه دختر شایسته هفته موتورسواری پوکت و مهمانی و کنسرت در ساحل پوکت برگزار می گردد.

ماراتن بین المللی لاگونا پوکت

ماراتن بین المللی لاگونا پوکت این ماراتن سالانه در روزهای نهم و دهم ماه ژوئن که فصل بارش های موسمی است در پوکت برگزار می گردد و هر سال مسابقات در سه راستا 2، 5 و 10.5 کیلومتری در ساحل لاگونای پوکت با حضور هزاران دونده از سراسر جهان برگزار می گردد.

فستیوا گیاهخواران پوکت

فستیوال گیاهخواران پوکت، سالانه از هشتم تا هفدهم اکتبر (16 تا 25 مهر) و همزمان با بارش های موسمی تایلند در پوکت برگزار می گردد. این فستیوال یکی از رویدادهای رنگارنگ پوکت است که در بین توریستان مورد استقبال قرار گرفته و با جشن های مختلف و غذاهای گیاهی از مهمانان پذیرایی می گردد.

برترین فصل سفر به پوکت از نظر فصل

برترین فصل سفر به پوکت از ماه نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) است که در این ایام دمای هوا خنک و آفتابی و اقیانوس آرام است. در این ماه ها بیشترین تعداد توریست از سراسر جهان برای سرگرمی و سفر به جزیره پوکت سفر می نمایند.

اگر به سفر ماجراجویانه علاقه دارید و دوست دارید هزینه سفر شما ارزان باشد برترین فصل سفر به پوکت از ماه می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان) است. در این ماه ها پوکت آفتابی جای خود را به بارش های سنگین، موج های فراوان و خشمگین می دهد که در سواحل غربی بسیار بیشتر است و باید توجه داشته باشید که به علت طوفان های خطرناک در این ایام سفر به پوکت خطرناک است. اگر قصد سفر در این ماه ها را داشتید سواحل شرقی آرام تر هستند و برترین زمان سفر از سپتامبر تا دسامبر (مهر تا دی) برای تماشا نهنگ ها در خلیج تایلند است.

بعلاوه در این ایام شنا، انجام سرگرمیات دریایی و غواصی ممنوع و خطرناک است و به همین علت اندازه توریستان به کمترین حد خود رسیده و هزینه هتل و پرواز بسیار ارزان و جزیره پوکت نیز خلوت و ساکت است.

برترین فصل سفر به پوکت از نظر بودجه

در تمام جهان در فصول توریستی (های سیزن) هزینه هتل، پرواز و امکانات سرگرمیی و رفاهی گزانتر از فصل های دیگر است و در جزیره پوکت هم در زمان هایی که به علت شرایط جوی نامناسب اجازه قایق رانی، موج سواری، غواصی و سایر سرگرمیات دریایی داده نمی گردد، هزینه سفر ارزان و ارزانتر است.

اگر قصد دارید با بودجه کمتر و برای گشت و گذار به این جزیره سفر کنید برترین فصل سفر به پوکت ماه های می تا اکتبر یا اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

جمع بندی درباره برترین فصل سفر به پوکت

کشور تایلند کشوری زیبا با فرهنگی متفاوت و خاص است و جزیره پوکت که یکی از منطقه ها توریستی و معروف تایلند محسوب می گردد در بین توریستان از محبوبیت بالایی برخوردار است. برترین زمان برای سفر به پوکت بسته به نوع سفر شما فرق دارد و سالانه در زمان های مختلفی توریستان از سراسر جهان به این جزیره زیبا سفر می نمایند.

منبع: الی گشت

به "در این فصل سفر به پوکت را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این فصل سفر به پوکت را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید