چالش ترسناک مومو چگونه قربانی می گیرد؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، این روز ها چالش مومو به یکی موضوعات پر سرچ در شبکه های اجتماعی و صفحات اینترنت تبدیل شده است. مومو اکنون ترسناک تر شده چراکه این چالش به داخل ایران هم نفوذ نموده و در روز های اخیر شایعاتی در مورد خودکوشی یک کودک 11 ساله اهوازی به دلیل چالش مومو منتشر شد خبری که از سوی مسئولین نه تایید شد و نه کسی آن را تکذیب کرد.

چالش ترسناک مومو چگونه قربانی می گیرد؟

اما چالش مومو چیست و چگونه قربانی می گیرد؟

هر چند داستان چالش مومو به تازگی در فضای مجازی کشور ما مطرح شده است اما داستان این چالش در کشورهای دیگر به تابستان دو سال قبل یعنی سال 2018 باز می گردد. داستان چالش مومو اولین بار مرتبط با ویدئوهای بارگذاری شده در یوتیوب مطرح و گفته شد که به وسیله این ویدئوها از نوجوانان دعوت می گردد با شماره ای در واتس اپ تماس بگیرند و مطابق دستورات داده شده عمل نمایند.

دستورات داده شده به نوجوانان هم طبق ادعاها برای انجام کارهای خطرناک بود و شامل آسیب به خود می شد. اما هر چند این چالش سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد اما هیچ ردپایی از آن در واقعیت پیدا نشد. در واقع بعد از گذشت چند ماه از شروع این شایعات تعیین شد که این چالش اساسا دروغ است.یا لااقل به این شکلی که ادعا می گردد نیست. در کشور ما حالا با تاخیری دو ساله این چالش سر و صدا به پا نموده است.

تا به امروز هر چند برخی رسانه ها درباره آن صحبت نموده و هشدار داده اند اما اگر بخواهیم واقعیت ها را در نظر بگیریم به نظر می رسد این داستان در کشور ما هم اصلا مسئله شایعی نیست و تا این لحظه هیچ موردی که نشان دهد چنین چالشی وجود خارجی دارد و باید به عنوان یک والد نگران آن باشیم، وجود ندارد البته باید مراقب بود چون این چالش فرصت سوء استفاده ، آزار یا شوخی اشتباه برخی را فراهم نموده است. اما شاید بد نباشد از این فرصت استفاده و موضوع مهمی را به والدینی که نگران چنین چالش هایی هستند یادآوری کنیم.

(ویدیو و عکس) چالش مومو چیست و چرا باید از آن ترسید؟

5 نکته برای والدینی که نگران چالش مومو هستند

اگر به عنوان یک والد با شنیدن مواردی، چون چالش نهنگ آبی و مومو، نگران فرزندتان می شوید به خودتان افتخار کنید، زیرا این نگرانی نشان می دهد شما دغدغه محافظت از فرزندتان را در مقابل خطرات احتمالی دارید. اما یادتان باشد برای نتیجه گیری مطلوب از این نگرانی ضروری است به چند نکته توجه داشته باشید:

نگران بودن درباره نحوه استفاده بچه ها از اینترنت باید یک نگرانی همیشگی برای والدین باشد، زیرا فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی در هر حالی می تواند خطرات بالقوه ای را برای فرزندان ما به دنبال داشته باشد. پس نگرانی خود را محدود به چالش مومو و امثال آن نکنید البته بعد از شنیدن این که برخی از این چالش ها تنها یک دروغ است هم نفس راحتی نکشید.

به جای صحبت درباره خطرات اینترنت با فرزندتان، سعی کنید به او آموزش های لازم و ضروری را بدهید. به او یاد دهید که حرف هر کسی را در این فضا باور نکند، بدون هماهنگی با شما برای کسی تعیینات فردی و عکس خود را نفرستد و اگر مورد تهدید نهاده شد از شما یاری بگیرد.

در کنار آموزش، بسیار مهم است که حداقل تا اواسط نوجوانی در زمان استفاده فرزندمان از اینترنت، همراهی مستمر با او داشته باشیم. این همراهی یاری می نماید بتوانیم در فرصت های ایجاد شده آموزش های کاربردی و ضروری را به او بدهیم.

بعد از اطمینان از این که فرزندتان آموزش های لازم را برای استفاده از اینترنت فرا گرفته، او را در این فضا رها نکنید. هر چند وقت یک بار با او صحبت کنید و از تجربه های او بپرسید.

در نهایت این که به عنوان یک والد درباره ابزار هایی که می تواند به شما یاری کند تا نحوه استفاده از اینترنت توسط کودک تان را متناسب با احتیاج ها و ویژگی های سنی او محدود یا بر کارش نظارت کنید، اطلاع کسب کنید.

منبع: فرارو

به "چالش ترسناک مومو چگونه قربانی می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ترسناک مومو چگونه قربانی می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید