هوشمندسازی نظام مالیاتی؛ موثرترین راه حل مبارزه با فرار مالیاتی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید نمود: هوشمندسازی نظام مالیاتی، مهمترین راه حل و برنامه جدی نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی در کشور است.

هوشمندسازی نظام مالیاتی؛ موثرترین راه حل مبارزه با فرار مالیاتی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک سفارشی از وزارت امور اقتصاد و دارایی (شادا)، آقای داود منظور با تاکید بر مبارزه با فرار مالیاتی اضافه نمود: با پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها و اجرای سیستم حسابرسی بر مبنای ریسک مودیان، عملا گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی با تکیه بر موتور ریسک قادر خواهد بود، با تمرکز بر پرونده های پر ریسک و بدون رسیدگی بخش قابل توجهی از پرونده های مالیاتی، با کمترین هزینه، مالیات متناسب با مقدار عایدی واقعی افراد را وصول کند.

معاون وزیر امور مالی و دارایی گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که همینک در دستور کار سازمان واقع شده است، یکی از مراحل اصلی تحقق نظام هوشمند مالیاتی تحقق پیدا خواهد نمود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بعلاوه اضافه نمود: اجرای قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده تازه و استفاده از ظرفیت های ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، از دیگر اقداماتی است که می تواند به هوشمندشدن نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی یاری نماید.

وی توضیح داد: مهمترین پیامد اجرای نظام مالیاتی هوشمند، شفافیت است و باتحقق نظام نوین مالیاتی، عملا تمامی اطلاعات مودیان به صورت شفاف در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد.

منظور اضافه نمود: رعایت انصاف و عدالت، رضایت مودیان، هوشمندسازی نظام مالیاتی، وصول حداکثری و ارتقای سلامت نظام اداری، چارچوب اصلی نظام مالیاتی برای توسعه و کارآمدی محسوب می گردد که همه ارکان نظام مالیاتی باید در این چارچوب حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هوشمندسازی نظام مالیاتی؛ موثرترین راه حل مبارزه با فرار مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندسازی نظام مالیاتی؛ موثرترین راه حل مبارزه با فرار مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید