موانع سرمایه گذاری در بخش معادن در قزوین رفع گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، عبدالمحمد زاهدی در پنجمین نشست شورای معادن استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: بخش معدن از ظرفیت های بسیار خوب در استان است که تحت تاثیر صنعت کمتر مورد توجه قرار گرفته که این خلاء باید جبران گردد.

موانع سرمایه گذاری در بخش معادن در قزوین رفع گردد

استاندار قزوین توضیح داد: باید بستر حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در بخش معدن بیش از گذشته فراهم کنیم تا از این ظرفیت برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: لازم است از محل کسب حقوق های دولتی در پروژه های معادن حدود 15 درصد به منطقه بهره برداری بازگردد تا اگر مشکلاتی برای ساکنان منطقه ایجاد می گردد بتوان جبران کرد.

استاندار قزوین یادآورشد: برای این که بتوانیم برنامه ریزی مناسبی در بخش معدن داشته باشم باید اطلاعات ما به روز باشد و ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت برای حرکت منطقی برنامه ریزی کنیم.

زاهدی گفت: ارائه گزارش جامعی از وضعیت بهره برداری معادن استان در این شرایط لازم است تا اگر صاحبان معدنی برداشت غیرمجاز یا حمل اضافه بار داشته باشند با داشتن گزارش جامعی از عملکرد معادن بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

استاندار قزوین افزود: برای جلوگیری از هر گونه تخلف در عرصه معادن باید سازمان صنعت نظارت و دقت لازم را داشته باشند تا از تخلف پیشگیری گردد.

وی اعلام کرد: رویکرد مسئولان بخش صنعت و معدن باید برطرف موانع و پیشگیری از تخلف و خطا باشد و این که منتظر باشیم تا گزارشی در خصوص تخلف وصول گردد و سپس اقدام کنیم منطقی نیست.

زاهدی اظهارداشت: اختلاف دستگاه های اجرایی در خصوص معادن باید در داخل استان مدیریت و حل گردد ودر این میان همکاری صاحبان معادن و سرمایه گذاران با مسئولان دولتی لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موانع سرمایه گذاری در بخش معادن در قزوین رفع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری در بخش معادن در قزوین رفع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید