انعقاد 12قرارداد و تفاهم نامه همکاری در حوزه آب، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، همزمان با گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست 10 تفاهم نامه و 2 قرارداد همکاری میان بازیگران این زیست بوم امضاء شد.

انعقاد 12قرارداد و تفاهم نامه همکاری در حوزه آب، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، این گردهمایی 9 و 10 آذرماه میزبان بخشی از فعالان زیست بوم حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست شد. مدیران، فعالان، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های این حوزه در آخرین روز این رویداد به همت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری دور هم جمع شدند تا شاهد امضای قرارداد و تفاهم نامه ها باشند.

نادر قلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزش این قرارداد و تفاهم نامه ها را 50 میلیارد تومان دانست.

ابراهیمی درباره مهمترین عناوین این تفاهم نامه ها گفت: بسته های آب شیرین کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری های از راه دور آر اس، جی آی اس و اینترنت اشیاء در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و تولید غشای سرامیکی به عنوان پیش تصفیه در واحدهای آب شیرین کن کشور، توسعه و تولید انبوه غشاء برای سیستم های آر کیو در آب شیرین کن هایی که قسمت اعظم آن وارداتی است، توسط شرکت های دانش بنیان، ایجاد زمینه های استفاده از فرصت شرکت های دانش بنیان در تولید و تجاری سازی کالاهای سخت افزاری و نرم افزاری در صنعت آب و بخش آب و انرژی کشور مهمترین عناوین این تفاهم نامه ها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دو روز برگزاری این رویداد 5 پنل تخصصی برگزار شد. دستاورد برگزاری 3 پنل 26 تفاهم نامه به ارزش 13 میلیارد تومان به صورت قطعی است. همچنین با برگزاری 337 نشست رو در رو میان شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در یک سو و بخش دولتی و خصوصی در سوی دیگر پیش بینی امضای تفاهم نامه هایی به ارزش 100 میلیارد تومان می شود. البته دو پنل تخصصی دیگر هم برگزار می شود.

12 قرارداد و تفاهم نامه امضاء شده به شرح زیر است:

تکمیل دانش فنی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پایلوت صنعتی غشاء اسمز معکوس میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

بسط و گسترش استفاده از فناوری ­های نوین جهت تأمین و تصفیه آب شرب سالم در مناطق محروم استان بوشهر از طریق ساخت و راه اندازی سیستم های تصفیه آب با روش های نوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری استان بوشهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر.

بکارگیری فناوری های نوین برای ارتقاء کیفی آب شرب مردم استان خوزستان به ویژه مناطق محروم روستایی میان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و یکی از شرکت های فناور.

ساخت و بومی سازی تجهیزات فناورانه قفس های پرورش ماهی در دریا میان دو شرکت فناور.

توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کربید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت فناور.

مشارکت و همکاری در توسعه فناوری ها و بکارگیری شرکت ها و کسب وکارهای دانش بنیان در زمینه استفاده از فناوری های نوین اینترنت اشیاء (IOT)، سنجش ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در صنعت بیمه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق بیمه کشاورزی.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب دهنده آبان و یک شرکت فناور.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه های آب، برق و انرژی، هوشمندسازی شبکه آب و برق وزارت نیرو، کاهش تلفات در شبکه های برق و بهینه سازی مدیریت مصرف برق و انرژی میان دو شرکت فناور.

استفاده از ظرفیت های فناوری، مالی و علمی طرفین در فعال کردن توانمندی های بالقوه و توسعه همکاری ها در حوزه های فناوری نوین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره برداری از شرکت­های دانش بنیان، توسعه گردشگری در تأسیسات آبی، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب منابع مالی و پشتیبانی از صنعت آب و برق کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های فناور.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه آب و انرژی در صنعت، ایجاد زمینه های مناسب جهت بهره گیری از توانمندی ها و خدمات از قبیل تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی دو طرف، مشاوره و ایجاد زیر ساخت برای طرح ها و استارتاپ های مرتبط، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری و همکاری در خصوص معرفی متخصصین مورد نیاز برای منتورینگ و مشاوره به استارتاپ ها میان شتابدهنده آبان و یک شرکت فناور.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه های آب و انرژی از جمله فناوری های نمک زدایی و شیرین سازی، تصفیه پساب های صنعتی و شهری، گندزدایی آب شرب روستایی، شهری و صنعتی میان یک شرکت فناور و شتابدهنده آبان.

توسعه فناوری های غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت فناور.

بر اساس این گزارش، بیش از 80 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست شرکت کردند تا توانمندی هایشان در این حوزه را نمایش دهند.

تعامل میان فعالان و بازیگران این زیست بوم با یکدیگر و صنایع از اتفاقات خوب این رویداد بود. همچنین صنایع مختلف از دستاوردهای این حوزه آگاهی پیدا کردند تا نیازهایشان را با اقدامات فناورانه داخلی رفع کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انعقاد 12قرارداد و تفاهم نامه همکاری در حوزه آب، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد 12قرارداد و تفاهم نامه همکاری در حوزه آب، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید