مادورو: اگر آمریکا دخالت نکند، در مذاکرات نروژ به توافقاتی با مخالفان می رسیم

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، رئیس جمهور ونزوئلا درباره مذاکرات نروژ ابراز امیدواری کرد و گفت، اگر واشنگتن دخالت نکند احتمالا با مخالفان به بعضی توافقات دست خواهند یافت.

مادورو: اگر آمریکا دخالت نکند، در مذاکرات نروژ به توافقاتی با مخالفان می رسیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی، از روز یکشنبه نمایندگان دولت ونزوئلا و نمایندگانی از مخالفان این کشور در باربادوس با میانجیگری دولت نروژ مذاکرات خود را شروع نموده اند.

براساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه شب در این زمینه گفت: دور جدید مذاکرات میان دولت و مخالفان ممکن است به بعضی توافقات دست یابد.

وی افزود: من گزارش هایی از هیات خودمان در نروژ درباره روند مذاکرات جاری دریافت نموده ام که این گزارش ها مرا امیدوار نموده است.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه صحبت های خود افزود، ما 6 موضوع اصلی در دستور کار داریم.من مطئمنم که اگر ما مطابق این دستور کار ادامه دهیم و اگر مداخله ای از سوی آمریکا نباشد ما قادر خواهیم بود به بعضی توافقات برای منافع مردم ونزوئلا دست یابیم.

در ماه مه گذشته نیز هیات های دو طرف دو دور مذاکره غیرمستقیم در اسلو پایتخت نروژ برگزار کردند که به نتیجه مشخصی دست نیافته بود.

روز یکشنبه یک نماینده خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا گفته بود که در مذاکراتی که به میانجیگری نروژ برگزار می گردد حضور خواهند یافت.

دفتر گوایدو در بیانیه ای در این زمینه گفت، مردم ونزوئلا، متحدان ما و دنیا احتیاج به یک پروسه انتخاباتی که باعث عبور از بحران گردد و آینده ای سازنده رقم بزند را خواهان هستند.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که مردم ونزوئلا سال 2018 میلادی در یک انتخابات دموکراتیک به نیکلاس مادورو رای داده اند و وی پیروز قطعی انتخابات شده بود.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی شروع شده، گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیه مادورو زد که همگی آنها تا کنون شکست خورده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "مادورو: اگر آمریکا دخالت نکند، در مذاکرات نروژ به توافقاتی با مخالفان می رسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: اگر آمریکا دخالت نکند، در مذاکرات نروژ به توافقاتی با مخالفان می رسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید