بایدن از زلسنکی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بایدن در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود از وی دعوت کرده تا در تابستان به کاخ سفید برود.

بایدن از زلسنکی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر اعلام شده از سوی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن بود که ولودومیر زلسنکی، رئیس جمهوری اوکراین از بابت تصمیم گرفته شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه ابراز تاسف و گلایه کرد.

وی ناکامی بایدن را در متوقف کردن توسعه خط لوله گازی روسیه محکوم و به وی تاکید کرد تا با او دیداری داشته باشد، پیش از آنکه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 16 در ژنو مصاحبه کند.

زلنسکی به آکسیوس گفت که شگفت زده و ناامید شده که بایدن کاری برای توقف ساخت و پیشرفت خط لوله گازی نورد استریم 2 انجام نداده است؛ این خط لوله گازی به روسیه اجازه می دهد تا اوکراین را بیش از پیش منزوی کند.

رئیس جمهوری اوکراین این پروژه را یک سلاح واقعی در دست فدراسیون روسیه توصیف کرده است.

یکی از سخنگوهای کاخ سفید به آکسیوس گفت که دولت بایدن به صورت منظم با مقام های اوکراینی درباره این خط لوله گازی مشورت می کند و به این کار ادامه می دهد.

از 2014 که شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شد، اوکراین با مسکو درگیری دارد. این درگیری ها و تنش ها در ماه های اخیر در حالی افزایش یافته که روسیه نیروی نظامی زیادی را در سراسر مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

در همین حال، میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز گفت: روسای جمهوری اوکراین و آمریکا درباره دورنمای عضویت اوکراین در ناتو به عنوان یک ابزار کلیدی برای تقویت و پیشبرد ظرفیت های امنیتی در تماسی تلفنی مصاحبه کردند.

وی ادامه داد، دو طرف همچنین درباره اوضاع در دونباس و تلاش های روسیه در این منطقه نیز صحبت کردند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام نمود که بایدن در این تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود درباره ضرورت تحقق اصلاحات مقابله با فساد و همکاری نزدیک در زمینه امنیت انرژی توسط دولت کی یف صحبت کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: دو طرف همچنین درباره فعالیت های روسیه در منطقه، ضرورت همکاری نزدیک در زمینه امنیت انرژی و مقابله با ویروس کرونا مصاحبه داشتند.

وی اضافه کرد: آمریکا قصد دارد تا 900 هزار دوز واکسن کرونا به اوکراین بدهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بایدن از زلسنکی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن از زلسنکی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید