طرح تحول سلامت باید دوباره سازماندهی شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفتگو با خبرنگاران، اظهارداشت: برای اینکه طرح تحول سلامت که در راستای حمایت از سلامت مردم اجرایی شده است، ادامه دار و پایدار باشد، می بایست راهکارهایی انتخاب و پیشنهادات و انتقاداتی را مطرح کنیم.

طرح تحول سلامت باید دوباره سازماندهی شود

وی اضافه نمود: آنچه الان برای ما مهم است، اینکه با توجه به بودجه ها و هزینه هایی که دولت برای اجرای این طرح اختصاص می دهد، طرح تحول سلامت می بایست مجددا سازماندهی شود.

ظفرقندی ادامه داد: زمانی گفته شد هر بیماری با هر شرایطی وارد بیمارستان شد، همه هزینه ها و وسایل مورد نیاز بیمار باید تهیه شود. این مسئله با توجه به بودجه کشور و کاهش قیمت نفت و مسائلی که وجود دارد، امکان پذیر نیست.

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، اظهارداشت: بسیاری از کشورهایی که سهم سلامت آنها بیش از ایران است، (مثل کانادا و انگلستان که 2 الی 3 برابر کشور ماست)، محدودیت هایی را اعمال می کنند. یعنی با این شرایط امکان پذیر نیست که بشود این حمایت را انجام داد و نگرانی ما این است.

ظفرقندی بر سازماندهی مجدد طرح تحول سلامت از طریق برقراری نظام ارجاع، سازماندهی پزشک خانواده، تدوین و اجرای گاید لاین ها و عملیات پزشکی، تاکید کرد و گفت: بدون توجه به این مسائل، طرح تحول سلامت در ادامه جهت دچار مشکل می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح تحول سلامت باید دوباره سازماندهی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحول سلامت باید دوباره سازماندهی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید