به جز موارد واکسن های مصرفی، واکسن دیگری وارد کشور نشده است

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر به جز موارد واکسن های مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است.

به جز موارد واکسن های مصرفی، واکسن دیگری وارد کشور نشده است

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ عینک سفارشی،وزارت بهداشت توضیحاتی درباره اظهارات پراکنده درخصوص انواع واکسن مورد استفاده در کشور را ارائه داد.

تمامی تصمیمات، قرارداد ها و آغاز واکسیناسیون در گروه های هدف، بعد از آنالیز شواهد علمی و تایید مجوز مصرف اضطراری از سوی غذا و دارو انجام می گردد.

ورود هر واکسنی به زنجیره واکسیناسیون کشور منوط به طی مراحل و اخذ مجوز های لازم از سوی وزارت بهداشت است و در حال حاضر هم به جز موارد مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است.

اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه های جمعیتی در ایران صرفا بر اساس نظرات تخصصی کمیته های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت میگیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست.

منبع انتشار اخبار مرتبط با واکسیناسیون در کشور هم صرفا به وسیله وبدا، رسانه رسمی وزارت بهداشت است و مصاحبه افراد خارج از این رسانه به معنی تایید یک خبر فاقد شواهد نخواهد بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به اظهارات پراکنده در رابطه با انواع واکسن مورد استفاده علیه بیماری کووید-19 در کشور، در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد، تمامی تصمیمات، قرارداد ها و آغاز واکسیناسیون در گروه های هدف بعد از آنالیز شواهد علمی در کمیته های تخصصی وزارت بهداشت و صرفا پس از تایید مجوز مصرف اضطراری واکسن از سوی سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

لذا از همه هم وطنان که مطابق گروه های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند درخواست می گردد برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج تازه بیماری، در سریعترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و واکسیناسیون خود را به هیچ اسم به تاخیر نیندازند.

گفتنی است، اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه های جمعیتی در ایران صرفا بر اساس نظرات تخصصی کمیته های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست. پایش مستمر شرایط ایمنی و عوارض واکسن ها صرفا برای تامین و تضمین سلامت مردم صورت می گیرد و به هیچ اسم اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نهاد های خارجی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "به جز موارد واکسن های مصرفی، واکسن دیگری وارد کشور نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جز موارد واکسن های مصرفی، واکسن دیگری وارد کشور نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید