اولویت فدراسیون والیبال برای سرمربی تیم ملی، گزینه مطرح خارجی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال برای راهنمایی ملی پوشان در بازی های المپیک توکیو مهم ترین چالش و تصمیم فدراسیون است. با تصمیم هیات رئیسه قرار است فدراسیون بار و هزینه سنگین را به دوش بکشد و برای رسیدن به هدف و قرار گیری در جمع چهار تیم برتر بازی ها به دنبال جذب مربی تراز اول جهان باشد و در صورت عدم پذیرش پیشنهاد ایران، فدراسیون به دنبال گزینه دوم برود. بنابراین پرونده سرمربی ایرانی فعلا بسته است.

اولویت فدراسیون والیبال برای سرمربی تیم ملی، گزینه مطرح خارجی

میلاد تقوی در تبادل نظر با وبلاگ عینک سفارشی، درباره مصوبه هیات رئیسه فدراسیون والیبال برای معین تکلیف سرمربی تیم ملی گفت: پس از بحث و آنالیز های فراوان درباره گزینه ایرانی یا خارجی برای راهنمایی تیم ملی به دو نتیجه رسیدیم. نخست اینکه به خدمت دریافت مربی تراز اول دنیا با توجه به شرایط مالی کشور مورد آنالیز قرار گیرد. در نهایت قرار شد در جلسه دوم هیات رئیسه دو راه حل ارائه گردد که بر چه اساسی قرار است برای راهنمایی تیم ملی تصمیم گیری گردد. اگر اولویت در نظر دریافت شرایط مالی کشور باشد باید هدف گذاری در المپیک برای تکرار عنوان پنجمی دوره گذشته بازی ها باشد که برای رسیدن به این هدف یا از مربیان درجه دو یا از مربی داخلی باید استفاده کرد.

تصمیم هیات رئیسه استفاده از مربی تراز اول است

دبیر کل فدراسیون والیبال ادامه داد: اما اگر اولویت هدف عظیمتر باشد فدراسیون باید به دنبال فراهم کردن امکانات و بهترین آماده سازی برود. شرایط مالی را درک می کنیم اما اگر هدف یک پله صعود در بازی ها و قرار دریافت در جمع چهار تیم باشد (حتی اگر به آن هدف نرسیم) موظف هستیم تمام شرایط را مهیا کنیم. برای چنین هدف عظیمی که هزینه نیز در پی دارد هیات رئیسه باید تصمیم می گرفت. اگر هیات رئیسه به این نتیجه می رسید که به صلاح نیست که در صورت نامعین بودن رسیدن به هدف عظیم، هزینه کنیم آن وقت تصمیم تغییر می کرد و ما به استفاده از مربیان درجه دو خارجی یا مربی ایرانی می رسیدیم.

فدراسیون باید بار را به دوش بکشد

تقوی تاکید نمود: در نهایت هیات رئیسه فدراسیون به این نتیجه رسید که فدراسیون باید بار را به دوش بکشد و هدف عظیم را مدنظر قرار دهد. تمام آنالیز ها را به هیات رئیسه ارائه دادیم و گفتیم آنها اولویت را معین نمایند. بیشتر اعضای هیات رئیسه صعود به یک پله بالاتر در بازی های المپیک را اولویت و آرمان فدراسیون قرار دادند که هدف سختی است. این تصمیم هیات رئیسه بود که علیرغم تمام مسائل و سختی ها فدراسیون باید بار را به دوش بکشد.

پیشنهادات ایران رد گردد به دنبال گزینه دوم می رویم

وی اضافه نمود: اینکه در حد توان کوشش کنیم امروز هدف فدراسیون والیبال است یعنی هیات رئیسه تاکید نمود از مربی تراز اول دنیا برای تیم ملی استفاده کنیم و پرونده مربی داخلی بسته شد. هدف معین است. تعداد مربیان درجه یک که سابقه حضور و کسب مدال در المپیک را داشته باشند اندک است. اولویت نخست مذاکره با این مربیان است اگر هیچ یک از آنها نپذیرفتند دیگر چاره ای نداریم و باید به سراغ گزینه دوم یعنی استفاده از مربیان درجه دو خارجی یا مربیان داخلی برویم.

تقوی ادامه داد: فدراسیون والیبال موظف شده مربی تراز اول را با زیرساخت لازم به خدمت بگیرد. این بار مسئولیت عظیمی است اما تصمیم نهایی همین است.

هیات رئیسه، تشکیل کمیته فنی را پیشنهاد داد

وی درباره تشکیل کمیته فنی گفت: موضوع تشکیل کمیته فنی در هیات رئیسه مطرح شد، برخی از افراد بر این باور بودند که آنها به دلیل اینکه فنی نیستند نمی توانند در انتخاب سرمربی تصمیم بگیرند به همین دلیل عنوان شد کمیته فنی تشکیل گردد و با انتخاب افراد فنی، اسامی مربیان تراز اول را معین نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا بازیهای المپیک آیا آرزوی قرار دریافت روی سکو برآورده خواهد شد و چه اصراری بر این موضوع است؟ گفت: این را قبول ندارم چرا که برنامه ما یک ساله نیست. رئیس فدراسیون اهداف والیبال را معین نموده که سال ها بر روی موضوع کار شده است. امروز تمام توان خود را به کار گرفته ایم. تیم ملی والیبال ایران در رویدادهای عظیمی مانند قهرمانی دنیا، جام دنیای، قهرمانی آسیا، لیگ ملت ها و ... حضور داشته، سعی نموده ایم بازیکنان در شرایط مسابقات باشند.

وی درباره کمیته فنی گفت: عملکرد کمیته آنلاین است، قرار است بعد از اینکه رایزنی های اولیه با مربیان تراز اول مطرح شد کمیته فنی پس از رصد مسابقات لیگ لیست 24 نفره از بازیکنان لیگ را به مربی اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولویت فدراسیون والیبال برای سرمربی تیم ملی، گزینه مطرح خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت فدراسیون والیبال برای سرمربی تیم ملی، گزینه مطرح خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید