امدادرسانی در جنوب فارس سرعت گیرد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزیر کشور گفت: امکانات مورد احتیاج بیشتری از استان های مختلف و سازمان ها برای منطقه ها سیل زده در جنوب فارس هرچه سریعتر تامین گردد.

امدادرسانی در جنوب فارس سرعت گیرد

وبلاگ عینک سفارشی شیراز - احمد وحیدی در نشست شورای مدیریت بحران با دستور کار امدادرسانی به منطقه ها سیل زده جنوب فارس به میزبانی شهرستان لامرد از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و استانداری فارس خواست در اسرع وقت نسبت به برطرف کمبود امکانات و تامین احتیاج ها و امکانات مورد احتیاج منطقه ها سیل زده اقدام نمایند.

او گفت: احتیاج ها و درخواست های مردم باید به طور دقیق، منسجم، منظم و با نگاه عمیق به شرایط سیل زدگان تهیه و با بخش های مختلف دولت ارسال وگزارش گردد.

وزیر کشور گفت: مسئولان و مدیران استانی و محلی به ویژه فرمانداران باید به صورت مستمر در بین مردم حضور یابند و از نزدیک در جریان درد ها و مسائل ناشی از سیل قرار گیرند.

او با بیان اینکه بخشی از جبران خسارت سیل به ستاد اجرایی فرمان امام و بخشی هم به بنیاد مستضعفان واگذار شد، گفت: بودجه ای هم برای هر شش شهرستان برآورد شده است تا برای تصویب در جلسه هیئت دولت مطرح گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شرایط منطقه ها سیل زده و مقدار خسارت وارد در فارس گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه بارش های سیل آسا اخیر بیش از هزار و 300 میلیارد تومان به بخش ها و زیرساخت های زیربنایی و منازل خسارت وارد نموده است.

اسماعیل محبی پور گفت: بعضی از خسارات سیل اخیر مربوط به اقدام های غیرمجاز، تعرض به حریم رودخانه ها، منابع طبیعی و زیست محیطی از سوی مردم است.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استاندار فارس در ستاد بحران لامرد گفت: خسارت سیل در سه بخش مسکن، کشاورزی و زیرساخت ها بوده است.

او گفت: در بخش مسکن تعداد 1195 واحد مسکونی خسارت دیده است که از این تعداد 475 واحد شهری است که شامل 189 واحد قابل تعمیر و 286 واحد شامل بازسازی است.

آزادی گفت: 630 واحد روستایی نیز آسیب دیده که شامل 320 واحد قابل تعمیر و 308 واحد مشمول بازسازی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در بخش زیرساخت های آب، راه و گاز 865 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان های جنوبی فارس که به ریاست وزیر کشور برگزار گردید گفت: در بیرم که به غیزانیه فارس مشهور است فاجعه اتفاق افتاده است.

او ضمن تشکر از حضور وزیر در جنوب فارس گفت: انتظار این بود که مردم این استان در این حادثه بهتر دیده شوند.

حسین زاده گفت: در جریان سیل اخیر مردم زندگی شان را در سیل از دست داده اند و به نوعی گرفتار شده اند که ضروری است به شرایط آن ها رسیدگی گردد.

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز گفت: انتظار داریم در هیات دولت بودجه مناسبی برای جبران خسارت ها درنظر گرفته گردد، بیش از 70 درصد مردم بیرم و عمادشهر، شغلشان کشاورزی و دامپروری است و مردم دام هایشان را در این حادثه از دست دادند و ضروری است جبران خسارت به صورت مرحله ای و خارج از بروکراسی انجام گردد و ماجرای زلزله تکرار نگردد.

موسوی نماینده مردم لامرد و مهر هم در جلسه ستاد بحران جنوب فارس گفت: براساس برآورد های اولیه سیل اخیر به بخش های مختلف دو شهرستان لامرد و مهر افزون بر هزار میلیارد تومان خسارت وارد نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امدادرسانی در جنوب فارس سرعت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی در جنوب فارس سرعت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید