افزایش 8منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مرتضی بانک عصر جمعه در آیین افتتاح پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: روزی مرز جلفا در فعالیت هایی همچون حمل و نقل بار و رفت و آمد خلاصه می شد و امکانات چندانی نداشت اما شاهد این هستیم که یک حرکت جدی در توسعه شتابان منطقه به وجود آمده است.

افزایش 8منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم

وی درباره مشکلات و شرایط اقتصادی فعلی کشور توضیح داد: ما انتخاب نموده ایم که یک کشور مستقل باشیم و همین باعث می گردد شرایط اقتصادی متفاوتی داشته باشیم و در عین حال مستقل بودن هزینه هایی هم دارد.

بانک در واکنش به هجمه هایی که رسانه ها و برخی نمایندگان مجلس درباره مناطق آزاد مطرح می نمایند، گفت: نباید اجازه بدهیم حرکت امیدوارانه مناطق آزاد با هدف های غلط متوقف گردد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد یکی از مورداعتمادترین مقاصد برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران است و اگر ضعفی مشاهده می گردد، ضعف ماست و خوشحال می شویم که گفته شوند اما زیرسوال بردن اساس مناطق آزاد بی انصافی است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد اضافه نمود: علی رغم اینکه برخی ها خلاف این را مطرح می نمایند، مناطق آزاد یکی از قانونمندترین مناطق کشور هستند و ارگان های مختلف برای نظارت بر مرزهای این مناطق حضور دارند.

وی با بیان اینکه امروز 19طرح با 80میلیاردتومان اعتبار در منطقه آزاد ارس افتتاح می گردد، گفت: مناطق آزاد در سراسر کشور در واقع برای حل مشکلات اقتصاد پیرامونی پا به عرصه گذاشته اند. اقتصاد پیرامونی هم امنیت پایدار و هم توسعه متوازن را به وجود می آورد.

وی در ادامه تشریح کرد: تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور می تواند نمونه ای برای نشان دادن تعاملات مجلس و دولت باشد. با این حرکت، می خواهیم کاری کنیم که از این طرفیت برای کشور بیش تر استفاده کنیم.

بانک گفت: افزایش 8منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم کشور است که این مناطق نیز در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش 8منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8منطقه آزاد جدید در کشور، هدیه دولت به مناطق محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید