گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا اعتراض کردند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از سی ان بی سی، قرار است امروز سناتورهای آمریکایی درباره لایحه های آنتی تراست بحث و مصاحبه نمایند. در این میان شرکت های عظیم فناوری نسبت به این اقدامات اعتراض نموده اند.

گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا اعتراض کردند

قرار است امروز 6 لایحه در مجلس آمریکا آنالیز گردد و قانونگذاران اصلاحات آنها را آنالیز و سپس درباره تأثیرگذاری لوایح در صنعت فناوری و فراتر از آن تصمیم می گیرند.

گوگل و آمازون طی بیانیه ای مخالفت خود با این لوایح را اعلام کردند. از سوی دیگر اپل و فیس بوک که هدف تحقیقات کمیته قضائی مجلس آمریکا در بازارهای دیجیتال هم قرار دارند، هنوز بیانیه ای در این باره منتشر نکرده اند.

این در حالی است که گروه های صنعتی با پشتیبانی شرکت های فناوری با تصویب لوایح مذکور مخالف هستند و معتقدند آنها اجازه نمی دهند شرکت ها سرویس های محبوب را عرضه نمایند و در نتیجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرین ها خسارت می زنند.

در این میان آمازون و گوگل از کمیته قضائی مجلس خواسته اند تا تصویب این لوایح را متوقف کند. مارک ایزاکوویتز، نایب رئیس بخش امور دولتی و سیاست گذاری گوگل در بیانیه مذکور نوشته شرکت متبوعش با قوانین تازه مخالف نیست بلکه هشدار می دهد لوایح مذکور سرویس های مصرفی محبوب را مختل می نمایند.

در بخشی از نامه آمده است: همانطور که گروه ها و شرکت های بسیار ناظر هستند، براساس این لوایح سرویس های ما باید کاهش یابند و نمی توانند ویژگی های مهمی را ارائه نمایند که صدها میلیون آمریکایی از آنها استفاده می نمایند. این امر بر رهبری آمریکا در حوزه فناوری تأثیر می گذارد و نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی جدی را ایجاد می نماید. احتراماً تقاضا داریم کنگره قبل از هر اقدامی این عواقب را در نظر بگیرد.

از سوی دیگر برایان هاوسمن نایب رئیس بخش سیاست گذاری آمازون هم هشدار داده لوایح مذکور تأثیرات منفی زیادی بر مشتریان این شرکت و بعلاوه کسب وکارهای کوچک و میانهی دارد که محصولاتشان را در این پلتفرم می فروشند. او در نامه به کنگره نوشته است: بیش از نیم میلیون کسب و کار کوچک و میانه آمریکایی به وسیله بستر آمازون فعالیت می نمایند و بدون دسترسی به مشتریان آمازون، آنها به سختی می توانند کسب وکار خود را معرفی و عایدی زایی نمایند.

قوانین مذکور شامل پلتفرم هایی با بیش از ارزش بازاری 600 میلیون دلار و50 میلیون کاربر فعال در ماه می شوند. به این ترتیب این قوانین فقط کسب و کارهای عظیم را هدف گرفته است. اما دست اندرکاران صنعت معتقدند پیامدهای تصویب آنها بسیار فراتر است و روی زندگی مشتریان هم تأثیر می گذارد.

دو مورد از لوایح خواهان تغییرات ساختاری یا تجزیه چند پلتفرم هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا اعتراض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا اعتراض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید