چین: مقاصد شیطانی انگلیس باعث نابودی ثبات در تنگه تایوان می گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، چین اقدام انگلیس در اعزام یک ناو جنگی به تایوان را بیانگر مقاصد شیطانی این کشور برای برهم زدن صلح و ثبات در این منطقه دانست.

چین: مقاصد شیطانی انگلیس باعث نابودی ثبات در تنگه تایوان می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی به نقل از رویترز، چین امروز (دوشنبه) تردد یک ناو جنگی بریتانیا در تنگه تایوان را محکوم کرد و چنین اقدامی را رفتاری با نیات شیطانی خواند. طبق گفته پکن ارتش چین پس از تعقیب این ناو به خدمه آن هشدار داد تا منطقه را ترک نمایند.

حساب توییتری ناو اچ اس ریچموند مدعی شد که این کشتی درحال عبور از تنگه تایوان به سمت تایوان بوده است. این ناو در دریای چین شرقی استقرار یافته و در ماموریت های اعمال تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی حضور دارد.

هرچند ناوهای آمریکایی تقریبا هر ماه اقدام به عبور از تنگه تایوان مینمایند اما متحدان آمریکا معمولا علاقه ای به حضور در این مناقشه ندارند.

مرکز فرماندهی شرق ارتش چین خاطرنشان کرد که پس از سازماندهی نیروهای دریایی و هوایی و تعقیب ناو ریچموند به این کشتی هشدارهای لازم را داده اند.

در بیانیه مرکز فرماندهی ارتش چین آمده است: چنین رفتارهایی بیانگر مقاصد شیطانی بوده و به صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب می رساند. نیروهای مرکز فرماندهی همیشه در حالت آماده باش قرار داشته و قاطعانه با تهدیدها و تحرکات مقابله می نمایند.

وزیر دفاع تایوان هم اعلام نموده که اطلاعی از نوع ماموریت کشتی های خارجی در تنگه تایوان ندارد. از سوی دیگر وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که این جزیره برای تقابل با چین به تسلیحات راهنمایی شونده و دقیق دوربرد احتیاج دارد.

تایوان در ماه اخیر میلادی پیشنهاد افزایش بودجه دفاعی خود به مقدار 9 میلیارد دلار را عنوان نمود. این طرح پیشنهادی شامل موشک های نو و به روزرسانی تسلیحات برای مقابله با تهدیدات چین بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چین: مقاصد شیطانی انگلیس باعث نابودی ثبات در تنگه تایوان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مقاصد شیطانی انگلیس باعث نابودی ثبات در تنگه تایوان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید