فیلتری که از گسترش کرونا در هوا جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، محققان با استفاده از نانورشته های پلیمری فیلتر جدیدی را ساختند که قادر است 99.9 درصد از ذرات معلق حاوی ویروس کرونا را جذب کند.

فیلتری که از گسترش کرونا در هوا جلوگیری می نماید

محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید واقع در آمریکا برای ساخت این فیلتر، یک ولتاژ الکتریکی بالا را از درون یک قطره پلی وینیلیدین فلوراید عبور دادند تا نانوالیافی با قطر 300 نانومتر تشکیل گردد. این فرایند منافذی به قطر چند میکرومتر روی سطح نانوالیاف ایجاد نموده است که باعث جذب 99.9 درصد از ذرات معلق حاوی ویروس کرونا می گردد.

این تکنیک ساخت که با عنوان الکتروریسی شناخته می گردد، یک شیوه مقرون به صرفه است که امکان فراوری انبوه فیلترهای نانوفیبر را برای ساخت تجهیزات محافظت شخصی و سیستم های فیلترسازی فراهم می نماید.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Environmental Science & Technology Letters منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "فیلتری که از گسترش کرونا در هوا جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلتری که از گسترش کرونا در هوا جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید