شانس برنده شدن خودرو در سومین مرحله فروش یکپارچه چقدر است؟ ، کاهش خودروهای عرضه شده در قرعه کشی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، با آنالیز آمار و ارقام مراحل گذشته فروش خودرو در قرعه کشی های گذشته، پیش بینی می گردد متقاضیان سومین مرحله فروش یکپارچه خودرو تنها یک درصد احتمال برنده شدن دارند.

شانس برنده شدن خودرو در سومین مرحله فروش یکپارچه چقدر است؟ ، کاهش خودروهای عرضه شده در قرعه کشی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از اقتصاد آنلاین، سومین مرحله فروش یکپارچه فردا 16 شهریور 1401 در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شروع می گردد. متقاضیان سه روز فرصت دارند تا در این سامانه ثبت نام نمایند.

یکی از دلایل راه اندازی سامانه ای جامع و تجمیع فروش خودروسازان، جلوگیری از عرضه قطره چکانی خودرو به بازار خودرو بود و به عقیده مسئولین وزارت صمت، عرضه خودرو در تعداد بالا تاثیر بیشتری بر بازار خودرو خواهد داشت. اما حالا با اعلام برگزاری سومین مرحله از این قرعه کشی ها، خودروهای عرضه شده در این مرحله از دو مرحله قبلی نیز کمتر است.

در مرحله اول تعداد 177هزار دستگاه خودرو عرضه شده بود و بیش از 4میلیون نفر متقاضی در این مرحله ثبت نام نموده بودند و این یعنی شانس برنده شدن متقاضیان در این مرحله به طور میانگین حدود 4درصد بود. به بیان دیگر به ازای هر خودرو عرضه شده بیش از 22 نفر متقاضی وجود داشت.

در مرحله دوم حدود 77هزار دستگاه عرضه شد که نسبت به مرحله اول کاهش بیش از 56درصدی را نشان می دهد. با این وجود تعداد متقاضیان در این مرحله با افزایش حدود 50درصدی به 6میلیون نفر رسید. به بیان دیگر شانس برنده شدن متقاضیان به طور میانگین از 4درصد در مرحله اول به حدود 1.3درصد رسید.

البته باید توجه داشت که در بعضی از مدل ها به دلیل تقاضا بالا، شانس افراد به شدت پایین تر از میانگین کلی خواهد بود. به عنوان مثال در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه حدود دو میلیون و 222هزار نفر برای خرید پژو پارس ثبت نام کردند. در حالی که ظرفیت فروش این خودرو 4هزار و 500 دستگاه بود. به بیان دیگر شانس افراد متقاضی پژو پارس در مرحله دوم حدود 0.2 درصد بود و به ازای هر دستگاه پژو پارس عرضه شده حدود 500 نفر متقاضی وجود داشت.

حالا آن گونه که سخنگو وزارت صمت اعلام نموده است، حدود 60هزار دستگاه در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می گردد که حاکی از کاهش بیش از 66درصدی نسبت به مرحله اول و کاهش 22درصدی نسبت به مرحله دوم است. در این شرایط اگر همچون مرحله گذشته حدود 6میلیون نفر در این مرحله ثبت نام نمایند، شانس برنده شدن افراد در این مرحله حدود یک درصد خواهد بود.

دلیل کاهش عرضه خودرو در مرحله سوم چیست؟

البته باید توجه داشت که احتمالا بخشی از کاهش عرضه به واسطه خروج بعضی از مدل ها از فرآیند قرعه کشی است. با این وجود مهم ترین بخش تقاضا برای همین خودروهایی است که فعلا قرعه کشی برندگان خوش اقبال آنها را تعیین می نماید.

حالا باید دید با توجه به تجربه برگزاری دو دوره قبلی که شاهد افزایش چشمگیر و 50درصدی شرکت نمایندگان در کنار کاهش حدود 60درصدی خودروهای عرضه شده بودیم، در این مرحله با کاهش 16هزار دستگاهی خودروهای عرضه شده نسبت به مرحله دوم تعداد متقاضیان چه تغییری نموده و آیا این تعداد کم می تواند احتیاج بازار را تامین کند؟

منبع: همشهری آنلاین

به "شانس برنده شدن خودرو در سومین مرحله فروش یکپارچه چقدر است؟ ، کاهش خودروهای عرضه شده در قرعه کشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس برنده شدن خودرو در سومین مرحله فروش یکپارچه چقدر است؟ ، کاهش خودروهای عرضه شده در قرعه کشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید