سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 معین شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از نتایج سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 اطلاع داد.

سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 معین شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینک سفارشی به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از نتایج سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 اطلاع داد و گفت: برای سومین سال متوالی در سال 1399 و با مشارکت مراکز آموزش علمی­ کاربردی، واحدهای ستادی و استانی این دانشگاه، مراکز آموزشی ارزیابی و سطح بندی شدند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: نتایج این سطح بندی در سامانه سطح بندی به نشانی crs.uast.ac.ir با دسترسی اختصاصی در اختیار هر کاربر قرار گرفته است.

وی گفت: در فرآیند مذکور مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر 8 عامل، 58 ملاک و 183 نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، معین سطح شدند که بر این نتایج 225 مرکز در سطح دو، 235 مرکز در سطح سه و 18 مرکز در سطح چهار قرار گرفتند.

محمدزاده اضافه کرد: سطوح معین شده مبین شرایط جاری هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی بوده و نتایج حسب سطح عملکرد و میزان تحقق توصیه ­های اصلاحی؛ در ارزیابی ­های بعدی متغیر است.

وی مطرح کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی متناسب با نتایج کسب شده در دو جنبه سطح­ بندی شدند. نخست براساس نتایج حاصل از ارزیابی امسال در سطوح چهارگانه و زیر سطح­ های مربوط به آن معین شرایط شده و سپس باتوجه به سیر تحولی عملکرد امسال در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالت­های پیشرفت، مانا و پسرفت قرار گرفتند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بنابر موارد مذکور، میزان و نوع بهره­ مندی مراکز از تدابیر نظارتی در قالب بسته­ های تشویقی، حمایتی، راهنماییی و هشداری تابع قواعد و نتایج این بررسی­ ها است. علاوه بر آن عملکرد 10 مرکز برتر علمی کاربردی در کشور و مراکز برتر هر استان به ترتیب توسط رئیس و معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی تقدیر شد.

وی گفت: به ­منظور تبیین شفاف مولفه ­های موثر در کیفیت آموزش­ های علمی کاربردی، راهنمایی و ترغیب مراکز آموزشی برای پرداختن به امور دارای اولویت، متناسب با نتایج و سطح هر مرکز، تمهیدات و ضرورت­ های اصلاحی به تفکیک نشانگرها تبیین و در بخش گزارش ­های سامانه مذکور قابل دسترسی است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید