روی جیب تماشاگر تئاتر حساب نمی کنم چون به فکر تجارت نیستم، حمایتی در این روزهای کرونایی از تئاتری ها ندیده ام

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، دانشور که از فردا نمایش بیداری را در تئاترشهر به صحنه می برد، گفت: تئاتر کار کردن آن هم در روزهای کرونایی امروز خرج دارد. اداره کل هنرهای نمایشی باید بودجه ای در اختیار گروه ها بگذارد اما از حمایت مادی خبری نیست. گفته اند حمایت می کنم اما من چیزی ندیده ام.

روی جیب تماشاگر تئاتر حساب نمی کنم چون به فکر تجارت نیستم، حمایتی در این روزهای کرونایی از تئاتری ها ندیده ام

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ عینک سفارشی، سالن های تئاتری خصوصاً در پایتخت و در شرایط خاص کرونایی کنونی، به صورت پراکنده به فعالیت خود ادامه می دهند. در این بین برخی تئاتری ها با احتیاط بیشتر تازه ترین آثار نمایشی خود را به صحنه می برند که عمده این اجراها در حال حاضر در تئاتر شهر پیگیری می شود.

این مجموعه از فردا نیز میزبان نمایش هایی تازه خواهد بود که داود دانشور، کارگردان قدیمی تئاتر نیز نمایش بیداری را به صحنه تالار قشقایی می برد.

این کارگردان درباره نمایش بیداری و شرایط اجرای آن به خبرنگار وبلاگ عینک سفارشی گفت: بیداری نوشته ژولیان گارنر است که در قالب درام اجتماعی جای می گیرد و سراغ باورها و عقاید مسلط در هرجامعه ای می رود.

من چیزی به نام حمایت مالی و غیره ندیدم

وی ادامه داد: شرایط تئاتر همیشه سخت بوده و در این روزها که با کرونا هم درگیریم، سخت تر هم می شود. بالاخره باید احتیاط بیشتری کنیم چه در مورد اعضای گروه نمایش و چه تماشاگران. این نیز جز سختی های نمایش های این زمانه است.

دانشور بیان کرد: برای اجرای بیداری یک ماهی مشغول تمرین بودیم و همین الان هم در تدارک موسیقی زمینه نمایش هستم؛ اما به هرحال سعی کردم با جمعی از دوستان و عوامل آشنا و غیرآشنا بیداری را تدارک ببینم.

این کارگردان تئاتر درباره حمایت های احتمالی در دوران کرونا از گروه های نمایشی گفت: حداقل من چیزی به نام حمایت مالی و معنوی ندیدم. با بودجه خودمان آن را پیش بردیم. هر کاری هم بخواهد به صحنه برود نیازمند حمایت مالی و هزینه کرد است.

وی تأکید داشت: ما از جیب بچه های خودمان برای اجرای این اثر نمایشی خرج کرده ایم از تهیه لباس گرفته تا طراحی دکور. اداره هنرهای نمایشی در فکرش نمی گنجد که مثلاً به کاری در حین تمرین بودجه بدهد و یا لااقلی کمکی کند که راه بیفتد.

ما کارمان را می کنیم و به فکر تجارت نیستیم

کارگردان نمایش بیداری درباره استقبال مخاطبان از سالن های کرونایی گفت: از الان نمی شود روی تماشاگر حساب باز کرد و اصلاً روی بازگشت سرمایه از بلیت فروشی حساب باز نمی کنیم. در تفکر من هم نیست که بخواهم نمایش را با این طرز فکر اجرا کنم.

محمد دانشور اینگونه اعتقاد داشت: ما کارمان را می کنیم و به فکر تجارت نیستیم. به خود تئاتر فکر می کنم اما بازهم امیدوارم مخاطب بیاید و نمایش را ببیند. ممکن است تماشاگر کمتر به خاطر کرونا به سالن بیاید اما شخصاً روی جیب تماشاگر حساب نمی کنم.

گفتنی است؛ بیداری به کارگردانی داود دانشور و بازی رضا امامی، گیلدا حمید، افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه از امروز، شانزدهم شهریورماه ساعت 19:30 به مدت زمان 60 دقیقه و با قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز می کند.

بیداری روایت یک معلول ذهنی است. او در اثر جرمی که مرتکب شده در زندانی تحت مراقبت قرار می گیرد. بعد از مدتی سرزندان بان او را به یکی از روستاهای اطراف شهر منتقل می کند تا به زندگی طبیعی بازشود؛ اما آشنایی معلول ذهنی در روستا با یک زن اتفاقاتی را رقم می زند که پس از چند ماه موجب شگفتی می شود.

انتهای پیام /4143/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "روی جیب تماشاگر تئاتر حساب نمی کنم چون به فکر تجارت نیستم، حمایتی در این روزهای کرونایی از تئاتری ها ندیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی جیب تماشاگر تئاتر حساب نمی کنم چون به فکر تجارت نیستم، حمایتی در این روزهای کرونایی از تئاتری ها ندیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید