خرید 42 میلیاردی با چک های مسروقه

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، فردی کلاهبردار که با استفاده از چک مسروقه 42 میلیارد ریال آهن آلات خریده بود، شناسایی و دستگیر شد.

خرید 42 میلیاردی با چک های مسروقه

به گزارش، چندی پیش پرونده ای با موضوع سرقت لپ تاپ، مدارک شخصی و دسته چک از کلانتری 113 بازار به منظور رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت لوازم خودرو نهاده شد. شاکی در تشریح اتفاق اتفاق افتاده اظهار کرد: خودروی پراید خود را در کنار خیابان پارک نموده بودم که پس از مراجعه متوجه سرقت اموال و مدارکم شدم.

در تحقیقات میدانی سرنخی از عامل یا عاملان سرقت به دست نیامد تا اینکه پس از گذشت مدتی شاکی به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام نمود یک فقره چک مسروقه او ازسوی شخصی به نام مسعود برای نقدشدن به بانک ارسال شده و به دلیل کمبود موجودی چک برگشت خورده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت دارنده چک شناسایی و او به پلیس آگاهی احضار شد. مسعود گفت چک را از فردی به نام رضا که از سوی شخصی به نام بهروز به او معرفی شده بود، گرفته است و در حال حاضر رضا در کشور قزاقستان به سر می برد. این فرد شرح داد چک را یک پیک برای او برده بود. در تحقیقات صورت گرفته صحت ادعا های مسعود تأیید و معین شد او از افراد خوشنام در زمینه خرید و فروش آهن آلات است و رضا با سوءاستفاده از کهولت سن این مرد، از او مبلغ 42 میلیارد ریال کلاهبرداری نموده است و مال باخته فقط یک شماره تلفن از او دارد. کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات، به کوشش برای شناسایی هویت و محل اختفای رضا پرداختند. در شاخه دیگری از تحقیقات معین شد که شماره تلفنی که رضا با مال باخته در ارتباط بوده، متعلق به فردی به نام داوود است.

داوود بعد از احضار به پلیس آگاهی گفت: خط تلفنی که از طریق آن فرد کلاهبردار با مال باخته در تماس بوده، به نام من، اما در اختیار عمویم به نام بهروز است. آنالیز سرنخ های موجود نشان داد شخصی به نام رضا وجود خارجی ندارد و فرد کلاهبردار همان بهروز است. با انجام اقدامات گسترده مخفیگاه بهروز در محدوده میدان امام خمینی (ره) شناسایی و این متهم با هماهنگی های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و برای انجام تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس آگاهی انتقال یافت. سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی، با اشاره به اینکه متهم منکر جرم ارتکابی بود، گفت: با دعوت از مسئولان باربری و راننده کامیون هایی که آهن آلات را برای بهروز جابه جا نموده بودند و تحقیقات به عمل آمده، مشاهده شد همه بارنامه ها به نام جعلی رضا ثبت شده است و افراد دعوت شده، فرد دستگیر شده را به عنوان رضا شناسایی کردند. این مقام انتظامی اعلام کرد: با تکمیل پرونده، متهم با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

منبع: شرق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خرید 42 میلیاردی با چک های مسروقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 42 میلیاردی با چک های مسروقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید