خرید و فروش عامل انتحاری در افغانستان

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان گفت که 20 گروه تروریستی زیر چتر طالبان در این کشور فعالیت دارند و آنها مهاجمان انتحاری را بین خود خریدو فروش نموده و حتی به همدیگر قرض می دهند.

خرید و فروش عامل انتحاری در افغانستان

احمدضیا سراج روز دوشنبه با حضور در مجلس نمایندگان برای ارائه برنامه کاری و دریافت رای اعتماد گفت که روابط طالبان و گروه های تروریستی دیگر همچنان ادامه دارد و نسبت به گذشته تقویت شده است.

سراج گفت گروه های تروریستی از توانایی های یک دیگر به صورت منظم استفاده می نمایند.

سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان افزود در بسیاری مواقع طالبان و گروههای تروریستی از توانمندیها و آموزشهای یکدیگر استفاده می نمایند.

وی افزود:بسیاری از حملات انتحاری با مشارکت گروههای تروریستی باهم رخ می دهد.

این مقام امنیتی افغانستان خاطر نشان کرد همه گروههای تروریستی به دنبال کشتار مردم و نابودی ارزشهای کشور هستند و تفاوتی با هم ندارند.

وی تاکید نمود نیروهای افغان در حال حاضر از منطقه و دنیا در برابر تروریسم دفاع می نمایند .

سراج تروریست های افغانستان را از تحریک اسلامی ازبکستان، اویغورهای ترکستان شرقی و هواداران برقراری حکومت اسلامی در تاجیکستان یاد کرد.

وی از تضاد منافع کشورهای منطقه و یاری مستقیم و غیرمستقیم سازمان های اطلاعاتی به بعضی کشورها به تروریست ها را عامل تدوام جنگ در کشور دانست.

به گفته وی اطلاعات آنها نشان می دهد که برنامه های کشورهای مداخله گر در امور افغانستان هیچ تغیری نکرده است.

سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان افزود که طالبان به علت داشتن پناهگاه در کراچی ، پیشاور و کویته توانسته دو دهه جنگ در افغانستان را ادامه دهد.

وی گروه طالبان را عنصر اصلی دوام جنگ نیابتی در افغانستان دانست و گفت که شواهد و مدارک نشان می دهد که این گروه به هیچ عنوان صلح نمی خواهند و در پی تشدید جنگ هستند.

سراج گفت که طی یکسال گذشته بیش شش هزار نفر را در رابطه به فعالیت های تروریستی دستگیر شده اند.

مجلس افغانستان روز شنبه گذشته به 10 نامزد وزیر کابینه محمداشرف غنی رای اعتماد داد و قرار است 13 وزیر و رییس امنیت ملی و رییس بانک مرکزی این کشور نیز از مجلس رای اعتماد بگیرند.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "خرید و فروش عامل انتحاری در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش عامل انتحاری در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید