خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛ واکسن مقابله با آلزایمر فراوری شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر کارشناسان نوعی واکسن درمانی ابداع نموده اند.

خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛ واکسن مقابله با آلزایمر فراوری شد

به گزارش خبرنگار کارشناسان اعلام نموده اند در حال ساخت و توسعه نوعی واکسن جدید بر پایه DNA هستند که توانسته است رشد بیماری آلزایمر در موش های صحرایی را کاهش دهد.

حدود 5 میلیون نفر در کشور آمریکا به بیماری آلزایمر دچارند و پیش بینی ها نشان می دهند این آمار تا سال 2050 سه برابر می گردد؛ اکنون هر 65 ثانیه یک آمریکایی به بیماری آلزایمر مبتلا می گردد.

بیماری آلزایمر درمان پذیر نیست و تنها راه چاره هایی برای کنترل و پیشگیری از بیماری مورد استفاده قرار می گیرد، به گفته کارشناسان دو پروتئین سمی بتا آمیلوئید و تائو (tau) درمغز عامل ایجاد بیماری آلزایمر هستند.

محققان دانشگاه (University of Texas Southwestern) در حال توسعه و ساخت نسل جدیدی از واکسن هستند که به زیرسطح پوست تزریق می گردد و به این ترتیب مانع از تشکیل پروتئین سمی در بدن موش های آزمایشگاهی به میزان 40 الی 50 درصد شده است.

در این شیوه جدید درمانی که درحال توسعه و تکمیل است دانشمندان از DNA پروتئین آلزایمر برای تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ترکیب پروتئین سمی بتاآمیلوئید استفاده می نمایند.

دوز به کار رفته در واکسن درمانی اندازه استانداردی دارد و سبب ایجاد التهاب و تورم درمغز نمی گردد. کارشناسان اعتقاد دارند تحریک سیستم ایمنی بدن و تقویت آن راه چارهی مناسب و بدون عارضه های جانبی برای مقابله و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر است.

یافته های دانشمندان درباره واکسن جدید در مجله (the journal Alzheimers Research and Therapy) منتشر شده است. پیش تر دانشمندان کوشش هایی برای ساخت واکسن مقابله با بیماری آلزایمر انجام داده بودند که به پاسخ ناگهانی سیستم ایمنی و بروز التهاب مغزی منجر شده بود، اما در جدیدترین کوشش دانشمندان موفق به کاهش فراوری پروتئین سمی درمغز بدون ایجاد التهاب شده اند.

به گفته کارشناسان اگر نتیجه های به دست آمده از آزمایش واکسن بر روی داوطلبان موفقیت آمیز باشد می توان از این دارو برای مقابله و پیشگیری نسل آینده از ابتلا به بیماری فراموشی مغز استفاده کرد.

ابتلا به بیماری آزایمر به دلایل مختلفی ایجاد می گردد که معیار های ژنتیکی، شیوه زندگی، استعمال مواد دخانی، بالا بودن فشار خون، تغذیه نامناسب، تصادف و آسیب به مغز و مواردی از این دست در بروز آن اثرگذار است.منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛ واکسن مقابله با آلزایمر فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای مبتلایان به آلزایمر؛ واکسن مقابله با آلزایمر فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید