خانه ناجی ثبت ملی می شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از ثبت ملی اضطراری خانه ناجی در روزهای آینده خبر داد.

خانه ناجی ثبت ملی می شود

به گزارش از ، خانه ناجی جز آخرین بازماندگان خانه های تاریخی اصفهان در قدیمی ترین محله شهر یعنی جوباره است. خانه ای قاجاری با سرستون های سنگی و حوضی بزرگ در میانه حیاط؛ خانه ای که از قلب روزگار سالم سردرآورده و در بین خانه های آجری محله هنوز رنگ و بوی خانه مادر بزرگ های قدیم را دارد.

این خانه سال ها است که به حال خود رها شده و تا شرایط برای تخریب آن محیا شود، اما فعالان میراث فرهنگی و دل سوزان شهر اصفهان با خبر تخریب این خانه توانستند این فرایند را به تعلیق بیاندازند. برخی افراد سعی دارند با بهانه ساخت حسینیه و استفاده از احساسات مردم این خانه را تخریب کنند، با این حال به نظر می رسد که ثبت ملی اضطراری این بنا در دستور کار قرار گرفته باشد.

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مکاتبات لازم با شهرداری برای جلوگیری از تخریب این بنا اجرا شده و شهرداری هم قول همکاری و مساعدت داده است.

وی درباره احتمال ثبت ملی این بنا، توضیح داد: اقداماتی برای ثبت بنا به صورت اضطراری اجرا شده و احتمالاً در روز سه شنبه این هفته این بنا به ثبت ملی برسد.

گفتنی است که بر اساس قانون اگر این بنا به ثبت برسد، تمام پروانه های ساخت و تخریب آن تعلیق خواهد شد و این پرونده ها برای بازبینی باید به شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال شود.

منبع:مهر

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خانه ناجی ثبت ملی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ناجی ثبت ملی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید