جبلی: هم افزایی بخش های خبری سیما به معنای ادغام نیست ، صداوسیما اجازه نخواهد داد مسئله ای از مردم روی زمین بماند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، رئیس سازمان صداوسیما درباره ادغام بخش های خبری گفت: نام تغییراتی که در این بخش ها اتفاق افتاده ادغام نیست؛ هم افزایی بین خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر است.

جبلی: هم افزایی بخش های خبری سیما به معنای ادغام نیست ، صداوسیما اجازه نخواهد داد مسئله ای از مردم روی زمین بماند

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ عینک سفارشی؛ پیمان جبلی که در برنامه رادیویی پل مدیریت جوابگوی سوالات مردم بود درباره تحولات بخش های خبری شرح داد: این طرح چیزی نیست که منجر به کاهش ظرفیت خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر گردد. این طرح احتیاج به تبیین و شرح بیشتر دارد. قصد داشتیم با این کار، از تمام ظرفیت های معاونت سیاسی صداوسیما در راستای تخصصی شدن و پیگیری تخصصی اولویت ها بهره مند شویم.

توسعه کمّی بدون پشتیبانی لازم

وی چابک سازی را یکی از ضرورت های دوره تحولی خواند و گفت: با این مسئله در دوران های گذشته روبرو بودیم که بنابر اقتضائات، یک دوره ای توسعه کمّی قابل توجهی در شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی و استانی داشتیم. اما همگام با این توسعه، توسعه زیرساخت های لازم، منابع انسانی و بودجه ای، فرآیندی، مدیریتی و تشکیلاتی، اتفاق نیفتاد.

جبلی ادامه داد: نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که این گستردگی رادیو و تلویزیونی نه از حیث فنی و لجستیکی و نه از حیثِ بودجه ای و نیروی انسانی از پشتیبانی لازم برخوردار نیست و سرعت توسعه کمّی از سرعت همراه شدن این زیرساخت ها بیشتر بود.

وی اضافه کرد: این موضوع باعث شد تا امروز این توسعه کمّی، چالشی باشد که گریبان گیر مدیران گردد. ما این توسعه کمّی را با حفظ آن خواهیم داشت که به کیفیت برنامه ها و آثار نمایشی ختم گردد. در شبکه های کم مخاطب و بی مخاطب، تغییر مأموریت خواهیم داشت تا این شبکه ها محبوبیت پیدا نمایند. اگر این توسعه کمّی همراه با مخاطب نباشد و تغییری نکند، ناگزیر به تغییر این رویه خواهیم بود.

او در پاسخ به سوالی درباره پرداختن به مطالبات و دغدغه های مردم در صداوسیما تاکید نمود: واقعاً کوشش ما در این مدت، رسیدگی به مسائل مردم و شنیده شدن مطالبات شان، بوده است. همان طور که در ابتدایِ راه اعلام کردم صداوسیما اجازه نخواهد داد مسئله ای از مردم روی زمین بماند. اگر صداوسیما با اعتماد به نفس و امانت داری، مطالبات و مسائل مردم و دستاورد های نظام را همزمان دنبال کند؛ قطعاً هیج مسئله ای لاینحل باقی نخواهد ماند.

حذف بخش خبری 22:30 شبکه دو سیما و پخش بخش های خبری ساعت 8، 14 و 21 به صورت همزمان از شبکه های یک و خبر از روز یکشنبه 15 اسفند ماه از اصلی ترین تحولات چند روز اخیر حوزه اطلاع رسانی صداو سیما بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جبلی: هم افزایی بخش های خبری سیما به معنای ادغام نیست ، صداوسیما اجازه نخواهد داد مسئله ای از مردم روی زمین بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبلی: هم افزایی بخش های خبری سیما به معنای ادغام نیست ، صداوسیما اجازه نخواهد داد مسئله ای از مردم روی زمین بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید