فراوری جوجه یک روزه به 100 میلیون قطعه می رسد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

فراوری جوجه یک روزه به 100 میلیون قطعه می رسد

آقای محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه 6 تا 12 هزار تومان بوده که واقعی شدن قیمت مرغ، انگیزه فراوریکنندگان را افزایش داده است.

به گفته او، علی رغم شایعه های کمبود جوجه، برآورد می گردد که فراوری این ماه به 98 تا 100 میلیون قطعه برسد که این اندازه جوابگوی مرغ مورد احتیاج کشور است.

صدیق پور می گوید: بنابر قول مسئولان وزارت جهاد مبنی بر اصلاح قیمت محصولات تا سرانجام شهریور، نرخ پیشنهادی جوجه تا سرانجام هفته استخراج می گردد، هرچند این افزایش قیمت محسوس نخواهد بود.

دبیر انجمن فراوریکنندگان جوجه یک روزه گفت: علی رغم آزادسازی صادرات محصولات طیور، اما صادرات جوجه محسوس نبوده است که امیدواریم با برنامه ریزی و پرداخت مشوق این امر به طور مستمر انجام گردد.

بنابر گفته انجمن فراوریکنندگان جوجه، سوپاپ تامین عرضه مرغ، جوجه است که فراوریکنندگان به رغم مسائل فراوان پای فراوری ایستادند و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

طبق آمارهای اعلامی با اصلاح نظام یارانه، مصرف مرغ 30 تا 50 درصد کاهش یافت که این امر منجر به کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری و زیان چشمگیر فراوریکنندگان جوجه شد، چرا که فراوریکنندگان از رایگان تا حداکثر 2 هزار تومان هرقطعه جوجه را عرضه می کردند که بدلیل اختلاف معنادار با نرخ مصوب، ماهانه متحمل زیان یک هزار میلیارد تومانی شدند.

وبلاگ عینک سفارشی مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری جوجه یک روزه به 100 میلیون قطعه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جوجه یک روزه به 100 میلیون قطعه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید