تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مصاحبه با شبکه سلامت به تشریح تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی پرداخت.

تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مصاحبه که در آستانه روز جهانی عصای سفید برگزار گردید با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است که دانش آموزان با آسیب بینایی را نیز شامل می گردد، گفت: 7 هزار و 99 دانش آموز با آسیب بینایی تحت پوشش تحصیلی هستند که از این تعداد 2 هزار و 135 نفر آن ها در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی حرفه ای و کاردانش در مدارس خاص تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

وی اضافه نمود: 4 هزار و 964 نفر از دانش آموزان با آسیب بینایی نیز در مدارس عادی به صورت تلفیقی فراگیر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

معاون وزیر با بیان اینکه 597 معلم کار آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی را بر عهده دارند، گفت: 244 نفر از این تعداد خود معلم با آسیب بینایی هست.

حسینی با اشاره به اینکه 1700 مدرسه خاص استثنایی در کشور وجود دارد، گفت: 25 مدرسه خاص نابینایان، 94 مدرسه ضمیمه، 9 مدرسه شبانه روزی و در نهایت 466 کلاس درس تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند. هم چنین 8 رشته هنرستانی نیز برای دانش آموزان با آسیب بینایی وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به این سوال که در مناطقی که مدرسه نابینایان وجود ندارد، دانش آموزان چگونه تحت پوشش تحصیلی قرار خواهند گرفت، گفت: 1700 مدرسه خاص استثنایی و 20 هزار مدرسه عادی به صورت تلفیقی فراگیر در کشور وجود دارد که دانش آموزان با آسیب بینایی می توانند در این مدارس نیز تحصیل نمایند و در صورت احتیاج کلاس های ضمیمه برای این دانش آموزان ایجاد می گردد.

وی توضیح داد: دانش آموزان آسیب دیده بینایی در مدارس خاص نابینایان، مدارس شبانه روزی، مدارس خاص استثنایی و مدارس تلفیقی فراگیر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند تا هیچ دانش آموز آسیب دیده بینایی به خاطر مدرسه و معلم از تحصیل باز نماند.

حسینی با بیان اینکه استانداردسازی فضا و تجهیزات، منابع انسانی، فناوری های نوین و رویه هایی در جهت بهبود تعلیم و تربیت این گروه از دانش آموزان اجرا شده است، گفت نرم افزار گویا ساز طراحی شده است که به دانش آموزان آسیب دیده بینایی در شبکه شاد یاری خواهد نمود و این نرم افزار به زودی آماده استفاده خواهد شد.

وی اضافه نمود: بعلاوه در نسخه نو شبکه شاد مباحث تعاملی و صوتی ایجاد شده است که دانش آموزان آسیب دیده بینایی می توانند از آن استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید