تفاوت های دسته اصل و فیک پلی استیشن 4؛ آیا تغییرات محسوس هستند؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، کنسول پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول نسل هشتم و یکی از پرفروش ترین کنسول های تاریخ است. طبیعی است که با توجه به محبوبیت این کنسول و فروش فوق العاده آن که همچنان در نسل نهم ادامه دارد، محصولاتی غیر اصل از آن در بازار یافت گردد. اگر به تازگی کنترلر دوال شاک این کنسول را خریداری نموده اید یا قصد خرید آن را در آینده دارید، در این مقاله تفاوت های آن با کنترلرهای غیر اصل و جعلی را خواهید یافت.

تفاوت های دسته اصل و فیک پلی استیشن 4؛ آیا تغییرات محسوس هستند؟

قطعا اولین چیزی که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید، فروشنده است. قبل از خرید به بازخورد دیگر خریداران توجه کنید و درباره مقدار معتبر بودن فروشگاه تحقیق کنید. در صورت امکان بهتر است از فروشگاه رسمی پلی استیشن کنترلر دلخواه خود را بخرید. موضوع بعدی که باید در پی آن باشید، کیفیت کلی کنترلر است. نباید هیچ مسئله ای در آن از نظر لبه های ناهموار یا مسئله ای در دکمه ها وجود داشته باشد و استیکر سونی و معینات مختلف در پشت کنترلر مشاهده گردد. به جعبه نگاه کنید. به هر کلمه نگاه کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی نوشته شده است. بعلاوه وجود نوشته هایی با زبان ژاپنی یا عربی از جعلی بودن آن خبر می دهند

نکته بعدی هنگام شارژ دسته خود را نشان می دهد. وقتی کنترلر در حال شارژ شدن است، چراغ آن روشن می گردد. چراغ های نمونه های اصلی در حین شارژ شدن روشن می مانند. بسیاری از تقلبی ها ابتدا روشن و بعد از چند ثانیه خاموش می شوند. حتی با خاموش شدن چراغ در نسخه های جعلی، باتری آن ها همچنان در حال شارژ است. از طرفی هنگامی که کنترلر در حال جستجوی کنسول است، باید نور سفید روشن بدهد. در بسیاری از نسخه های تقلبی این نور به رنگ فیروزه ای است. گفتنی است که جعبه های کنترلرهای اصلی شامل کابل شارژ نمی شوند؛ در حالی که نسخه های جعلی معمولا دارای شارژری بی کیفیت هستند.

نکته بعدی در دکمه ها است. علامت های روی دکمه ها در بسیاری از کنترلرهای غیر اصل ضخیم تر به نظر می رسند. آنالوگ ها را تست نموده و با حرکت دادن آن ها، مقدار نرمی، روان بودن و بازگشت به نقطه اول پس از رهاسازی را آنالیز کنید. در صورتی که پس از حرکت دادن و رها کردن آنالوگ ها به جای قبلی برنگشتند، احتمالا کنترلر شما جعلی است. یکی از برترین راه ها برای تست دقت آنالوگ ها استفاده از سایت Gamepad Tester است. از طرفی صدای آنالوگ ها معمولا یک تیک ضعیف است، در حالی که در نسخه های تقلبی صدای آن ها مقداری بلند است.

در مرحله بعد، هنگام استفاده از کنسول دکمه ها را فشار دهید. دستگاه باید به هر بار لمس دکمه بدون فشار بیش از حد واکنش نشان دهد. در ادامه کنترلر خود را در جهات مختلف تکان دهید. بسیاری از نسخه های تقلبی قطعاتی به نظر اضافی دارند که می توانید صدای آن ها را درون دسته بشنوید. بعلاوه ارتفاع دکمه ها را آنالیز کنید. در بعضی از دسته های جعلی ارتفاع آن ها بیشتر از حد معمول است.

دیگر چیزی که باید به آن توجه داشته باشید وجود یک لایه پلاستیک نازک روی صفحه تاچ پد نسخه های تقلبی است. سونی در کنترلرهای خود از این پوشش استفاده نمی کند که علت آن معین نیست. از طرفی وزن کنترلرهای پلی استیشن 4 تقلبی معمولا 20 گرم کمتر از نمونه های اصلی است. علت آن احتمالا به این علت است که کنترلرهای تقلبی از پلاستیکی با کیفیت پایین ساخته شده اند؛ در حالی که کنترلرهای اصلی از مواد درجه یک بیشتری استفاده می نمایند. دکمه PS بین آنالوگ ها باید در جای خود به خوبی قرار داشته باشد. در کنترلرهای جعلی، این دکمه اغلب شل یا از جای خود خارج می گردد. سعی کنید آن را با انگشت شست خود حرکت دهید. اگر دکمه بچرخد، به احتمال زیاد کنترلر جعلی است.

اگر حس می کنید که باتری کنترلر شما زودتر از زمان معمول خالی می گردد و عمر زیادی ندارد، احتمال آن وجود دارد که دسته جعلی باشد. تنها راه فهمیدن این موضوع این است که باتری آن را با باز کردن کنترلر آنالیز کنید. کنترلرهای اصلی پلی استیشن 4، باتری نسبتا ضخیم با ظرفیت 800 میلی آمپر، لوگو، معینات و حتی یک کد QR خواهند داشت. بعلاوه معمولا رنگ آن ها خاکستری تیره است.

کنترلرهای تقلبی یک باتری نه چندان باکیفیت و نازک دارند که جزئیات بسیار کمی روی آن وجود دارد و اغلب سفید یا آبی هستند. نمونه های تقلبی بین 300 تا 600 میلی آمپر ظرفیت دارند، بنابراین عمر آن ها به وضوح کمتر است.

یکی دیگر از نکات مهم پیج های دسته است. کنترلرهای اصلی دارای پیچ های اصلی PH00 هستند در حالی که نسخه های جعلی از پیچ PH1 استفاده می نمایند. همان طور که در ادامه خواهید دید، پیچ های تقلبی بسیار کوتاه تر از پیچ های اصلی هستند.

برد کنترلر هم یکی از بخش های مهمی است که باید آن را آنالیز کنید. در تصاویری که در ادامه خواهید دید، یک برد جعلی از قسمت جلو و عقب نمایش داده شده است. در یکی از تصاویر به وضوح یک سوییچ خواهید دید. این دکمه باید به جای آبی به رنگ سفید یا خاکستری باشد. شما باید بعلاوه روی برد کنترلر خود نام های JDM-040 یا JDM-055 را ببینید. همان طور که در تصاویر می بینید، برد نام متفاوتی دارد که نشان از تقلبی بودن آن است. بردهای تقلبی ممکن است در رنگ های آبی هم موجود باشند

در نهایت هرچند کنترلرهای جعلی پلی استیشن 4 ممکن است عملکردی نسبتا مناسب ارائه دهند اما کیفیت و دقت آن ها بسیار پایین تر از نسخه های اصلی است. همان طور که ذکر شد بهتر است از فروشگاه های معتبر محصول خود را بخرید و حتی الامکان پس از خرید آن را آنالیز کنید زیرا در بسیاری از مواقع در صورت نارضایتی از محصول خریداری شده، امکان بازگشت هزینه وجود دارد. گفتنی است که با وجود نکات ذکر شده، همچنان برترین راه برای اطمینان از اصل بودن کنترلر، مقایسه آن با یک نسخه اصلی است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تفاوت های دسته اصل و فیک پلی استیشن 4؛ آیا تغییرات محسوس هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های دسته اصل و فیک پلی استیشن 4؛ آیا تغییرات محسوس هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید