تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزیر نیرو گفت: با همکاری نزدیک با وزارت نفت سعی خواهیم کرد کمترین اختلال ایجاد گردد و ما به همین علت تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد.

تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان، امروز (یکشنبه، 14 دی ماه) در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که با حضور وزرای کشور و نفت برگزار گردید، گفت: اصل ماجرا اصلاح مصرف بوده و برنامه ما در این بخش، بلندمدت است، اما هر زمانی که آغاز گردد، باید استقبال کرد.

وی مصرف بی رویه انرژی در کشور را همانند بیماری دانست که خونریزی داخلی دارد و هرچه به او خون تزریق می کنیم به جایی نمی رسیم، اضافه نمود: فراوری روزانه هزار میلیون مترمکعب گاز رقم بزرگی است. قاره اروپا نسبت به قاره ما سردتر است و جمعیتی بیش از هفت برابر ما دارد، اما مصرف گاز ما حدود دو برابر آنهاست. مصرف گاز ما خیلی بالاست که بخش عمده آن در عرصه خانگی است.

وزیر نیرو توضیح داد: همه همکاران ما در رسانه ها باید به گونه ای فعالیت نمایند که تجربه پیروز تابستان با هنرمندی به مردم منتقل گردد و ما اگر درصد بسیار کمی در بخش خانگی اصلاح مصرف کنیم، دچار خاموشی نمی شویم و صنایع ما با وقفه روبرو نمی گردد.

اردکانیان مطرح نمود: بر اساس قراردادهایی که داریم صادرات برق انجام می دهیم، اما وزارتخانه های نیرو و نفت، همه ملاحظه ها را در قراردادها گنجانده اند. مجموع گازی که در نیروگاه های برق مصرف می گردد اگر صادر گردد کمتر از یک درصد کل گاز فراوریی کشور است.

وی گفت: شرکت ها و بخش خصوصی، فراوری را انجام می دهند و یکی از مهم ترین منابع ما صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست بدهند شرایطی که ایجاد می گردد، بر صادرات و بازارها اثر می گذارد.

وزیر نیرو اضافه نمود: وقتی براساس گزارش استاندار تهران، از اول آبان ماه تا 10 آذر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 15 درصد افزایش مصرف برق اتفاق افتاده، این موضوع ها باید پیگیری گردد که بخشی از این افزایش مصرف به سبب باز بودن پنجره ها به تصور خروج ویروس کروناست و باید این موارد به مردم شرح داده گردد.

اردکانیان تأکید کرد: در وزارت نیرو اکنون به لحاظ شرایط، استفاده از نیروگاه های برق آبی را افزایش دادیم. با همکاری نزدیک با وزارت نفت سعی خواهیم کرد کمترین اختلال ایجاد گردد و ما به همین علت تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز وارد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید