تاکید بر ضرورت راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرگزاری خبرنگاران- ایجاد کریدور حملی و نقلی خلیج فارس-دریای سیاه به عنوان یک جهت امن و مالی است.

تاکید بر ضرورت راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مقامات ارمنستان و گرجستان راه اندازی کریدور خلیج فارس- دریای سیاه را با اهمیت دانستند. ایراکلی قریباشویلی نخست وزیر گرجستان که به منظور ملاقات رسمی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، همتای ارمنی خود در ایروان بسر می برد امروز در ملاقات خود بر ضرورت ادامه کوشش ها در ارتباط با اجرایی کردن توافق پنج جانبه ایران- یونان- بلغارستان- گرجستان- ارمنستان در چارچوب ایجاد کریدور حملی و نقلی خلیج فارس-دریای سیاه به عنوان یک راستا امن و مالی تاکید کردند. طرفین همچنین بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه قفقاز تاکید کردند. همچنین نخست وزیر ارمنستان اقدامات جمهوری آذربایجان به منظور نقض توافقات بدست آمده در ارتباط با صلح قره باغ را مردود دانست. نخست وزیران ارمنستان و گرجستان همچنین درباره مسایل مربوط به توسعه روابط دو جانبه گفتگو کردند.

کشور های ساحلی دریای سیاه شامل گرجستان در شرق، روسیه و اوکراین در شمال، رومانی و بلغارستان در غرب و ترکیه در جنوب این دریا با طول ساحلی معدل 4 هزار و 340 کیلومتر است که سواحل گرجستان 310 کیلومتر، فدراسیون روسیه 475 کیلومتر، اوکراین 1٬628 کیلومتر، رومانی 225 کیلومتر، بلغارستان 300 کیلومتر، و ترکیه 1٬400 کیلومتر سواحل این دریا را در اختیار دارند. این حجم طولانی از سواحل دریای سیاه با کشور هایی با جمعیت بالا و سهم مهم از بازار های بین المللی، نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد حمل و نقل دریای سیاه است و این کریدور ابتکاری، با توجه به برقراری اتصالی کوتاه و امن از خلیج فارس تا این دریا از راستا ایران، اهمیت دوچندان به آن خواهد اضافه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تاکید بر ضرورت راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید