برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه ای در زنجان

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، محمدربیع احمدخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و به مناسبت هفته کتاب مسابقات کتاب دو دقیقه ای در زنجان برگزار می گردد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه ای در زنجان

وی با اشاره به اینکه موضوع کتابخوانی در این مسابقه آزاد است، اضافه نمود: شرکت نمایندگان برای شرکت در این مسابقه باید یک ویدئوی دو دقیقه ای از معرفی کتاب خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی با اشاره به اینکه ویدئو باید شامل تصویر شرکت نماینده بوده و تصاویر هم به صورت افقی گرفته گردد، اضافه نمود: بعلاوه شرکت نماینده در پایان ویدئو باید مشخصات فردی خود را اعلام کند.

احمدخانی با بیان اینکه ملاک داوری در این مسابقه معرفی نویسنده یا مترجم، بیان مشخصات کتابشناسی، خلاقیت، رسایی و شیوایی کلام است، گفت: این مسابقه محدوده سنی ندارد و شرکت برای عموم در آن آزاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه 24 آبان ماه است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی به صورت مجازی اجرایی شده است، توضیح داد: با این حال یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت از نویسندگان و جلوگیری از خسارات اقتصادی بیشتر به این قشر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به یاری بلاعوض صندوق هنر از نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر اشاره نمود و اضافه نمود: بعلاوه سال جاری تسهیلات مقرون به صرفه قیمت با درصد پایین به این قشر پرداخت شده است.

وی به کاهش چاپ کتاب و بعلاوه تیراژ آنها در اثر گرانی کاغذ اشاره نمود و گفت: به ویژه در بخش کتاب کودک که جلد و کاغذ مورد استفاده آن قیمت بالایی دارد شاهد کاهش چاپ کتاب هستیم.

احمدخانی با اشاره به اینکه کاهش چاپ کتاب موجب ضربه زدن به شرایط چاپخانه ها هم شده است، توضیح داد: در جلسات مشترکی که با این صنف برگزار کردیم مسائل احصا شده و در کوشش برای حل بخشی از آنها با بسته های حمایتی هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه ای در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه ای در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید