با معروفترین شیرینی های پاریس بیشتر آشنا شویم

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، نگاهی به پاریس:

پاریس به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای اروپایی و پایتخت کشور فرانسه، در زمینه اقتصاد ، فرهنگ ، هنر ، سیاست ، علم و پیشرفت صندلی ویژه ای در صنعت گردشگری پیدا نموده است. به لحاظ مالی بزرگترین شهر مالی اروپا و پنجمین دنیا است و حدود بیست و پنج درصد فراوری ناخالص ملی کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است. مهمترین سازمان بین المللی دنیا از جمله : یونسکو، اتاق بازرگانی ، سازمان همکاری مالی و توسعه در این شهر زیبا قرادارند.حتی قدم زدن در خیابان های پیشرفته و زیبای آن لذت خاصی را برای توریست ها به همراه دارد و آن ها می توانند علاوه بر لذت بردن از نمای زیبای شهر و خرید از مراکز مدرن آن، طعم بی نظیر معروفترین شیرینی های پاریس آن را نیز امتحان نمایند.از جمله جاذبه های دیدنی آن می توان به برج ایفل ، باغ تویلری ، موزه لوور ،کلیسای ساکره کور و بسیاری دیگری اشاره کرد که همه ساله و در تمام ایام سال گردشگران خارجی زیادی را به سمت خود می کشانند.

با معروفترین شیرینی های پاریس بیشتر آشنا شویم

بهترین شیرینی های پاریس:

اگر گردشگران بخواهند در کنار تفریحات و خیابانگردی های خود در پاریس، لذت سفر خود را تکمیل نمایند بهتر است شیرینی های معروف آن را امتحان نمایند. مردم فرانسه به ویژه پاریس ، به لحاظ آشپزی و سبک آن شهرت زیادی در دنیا پیدا نموده اند ، غذاهایی که می پزند به لحاظ عطر و طعم بی نظیر و متفاوت است، هنرشان در پخت شیرینی های پیچیده و خوشمزه که الان نیز در کشورهای دیگر تقلید می گردد، چیزی فراتر از مهارت است. از جمله بهترین شیرینی های آن به ویژه معروفترین شیرینی های پاریس، می توان به ماکارون ،انواع کرواسان ، کروکمبوش و رامانوهای میوه ای آن اشاره کرد. از جمله معروفترین شیرینی پز های این شهر می توان ماری آنتوان کارم را نام برد.

1.اکلر دو ژنی:

این شیرینی به نام آشپزش نامگذاری شده است.پیدایش این نوع شیرینی به قرن نوزدهم مربوط می گردد. خوشمزه ترین نوعی که از آن پخته می گردد، نوعی است که با خامه زده شده تزیین و داخلش را کرم کاستارد می ریزند که مزه آن را بی نظیر می نماید.

2.ماکارون:

اصل این شیرینی متعلق به کشور ایتالیا می باشد اما از 1500سال بعد میلاد مسیح ، در فرانسه به ویژه پاریس رواج چشمگیری پیدا کرد. اگر بخواهید معروفترین شیرینی های پاریس را بشناسید قطعا حتما شیرینی ماکارون را به شما معرفی می نمایند و امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است. در تهیه این نوع شیرینی از دو لایه مرنگ بادام که بین آن را با گاناش و کرم کره ای پر می نمایند، استفاده می گردد. آشپز معروف این نوع شیرینی در پاریس، شیرینی پز معروفی به نام لادوره بوده است .

3 . کروسان:

ریشه این نوع شیرینی خوشمزه ، کشور اتریش است اما از سال هزار و هفتصد میلادی به بعد وارد کشور فرانسه شد . این شیرینی از خانواده نان های شیرین فرانسه می باشد و یکی از معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد و بهترین مورد برای صبحانه درپاریس محسوب می گردد.

4 .کنله :

این نوع شیرینی کوچک و خوشمزه که به عنوان دسر باچای و دیگر نوشیدنی ها خورده می گردد ، تا حدودی هم می توان آن را از خانواده کارامل ها محسوب نمود ، زیرا لایه بالای آن سفت و غلیظ و مزه اش مانند کارامل است . وسط این شیرینی را با عصاره وانیل پر نموده اند و از معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد.

5.موس شکلات :

این نیز از خوشمزه ترین شیرینی های شکلاتی پاریس محسوب می گردد . در شیرینی پزی شه رنه، نوع معروف آن سرو می گردد.

6 .کرم بروله :

این نوع شیرینی در انگلیس و کاتالان نیز سرو می گردد ولی نوع معروف آن در پاریس و در آشپزخانه پدر تیری سرو می گردد.

7 . شیرینی ناپلئونی :

این شیرینی خوشمزه چند لایه که فرانسه به میل فوی یا هزار لایه معروف است یکی از خوشمزه ترین و معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد . یک مدل آن از سه خمیر ورقه ای و دو لایه کاستارد تهیه می گردد.

8 . تارت تتن :

این شیرینی که اصل مربوط به خود فرانسه است و از سال هزار و هشتصد و هشتاد پخت آن شروع شده است . در پخت این شیرینی از سیب یا گلابی استفاده می گردد .

9.مادلن :

این شیرینی کوچک صدفی شکل ساده ترین دستور پخت را دارد و از پرطرفدار ترین و معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد و درتمام شیرینی پزی ها سرو می گردد ولی نوع بی نظیر آن در شیرینی فروشی بله سوکره یافت می گردد و یکی از معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد.

بهترین شیرینی پزی های پاریس:

1. اودت :

این شیرینی پزی توسط یکی از معروفترین شیرینی پزهای ژاپنی در سال 2016 در پاریس تأسیس شد . نان خامه ای های این شیرینی پزی بسیار معروف است که داخل آن ها را با عصاره های وانیلی ، شکلات ، انواع مغزها و چای سبز پر می نمایند که طعم بی نظیری به آن داده است .

2. ل. موریس:

این شیرینی پزی معروف در پخت معروف ترین شیرینی های پاریس محبوبیت خاصی در این شهر پیدا نموده است. شیرینی پز معروف این شیرینی پزی، سدریک است که شیرینی کرونات از خلاقیت های او می باشد. شیرینی های این شیرینی سرای معروف ظاهری شبیه میوه های تازه و انواع آجیل ها دارند و نکته جالب تر این است که شکل هر شیرینی به صورت هر میوه ای که باشد، داخل آن را با عصاره همان میوه پر می نمایند.

3 . پیر هرم :

از معروفترین شیرینی های پاریس که در این شیرینی پزی یافت می گردد ، داکواز است که در واقع یک کیک چند لایه با پودر بادام ، فندق های ترد، ویفرهای شیری- شکلاتی و خامه شیری - شکلاتی است.

4.ل.پاستری درو :

از مجلل ترین شیرینی فروشی های پاریس محسوب می گردد که از سال 2009 شروع به کار نموده است. . معروفترین شیرینی آن که در واقع از معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می گردد، سنت اونره است و از شیرینی های خامه ای است که با شیرینی های فصل تزیین می گردد . ترکیب اصلی این شیرینی معروف ، خمیر بریزه ، خمیر کلمی ، خامه قنادی ، میوه های فصل و کرم سنت اونره است . علاوه بر شیرینی های تر، شیرینی های کاراملی نیز در این شیرینی پزی سرو می گردد.

5. استورر :

قدیمی ترین شیرینی سرا در پاریس محسوب می گردد. شیرینی پز اول و قدیمی آن، شیرینی پز مخصوص لویی پانزدهم بوده است. شیرینی های این شیرینی پزی ، رسم و سنت اصیل فرانسوی ها را هویدا می نماید. شیرینی های خامه ای و کاراملی آن از معروفترین شیرینی های پاریس محسوب می شوند و هر گردشگر و بازدید نماینده ای را به خرید وسوسه می نمایند.

6. سباستین گادرد :

معروفترین شیرینی های پاریس در این شیرینی پزی سرو می گردد و در تهیه آن از بهترین و سالم ترین مواد استفاده می گردد. علاوه براین رنگ های استفاده شده در پخت ، طبیعی هستند و از میوه ها گرفته می شوند .

7. ژان پول اون :

معروفترین شیرینی پزی به ویژه در پخت انواع شکلات های معروف پاریس محسوب می گردد، به همین دلیل شیرینی های شکلاتی اش صندلی خاصی در بین شیرینی های پاریسی پیدا نموده است.

منبع: دلتابان

به "با معروفترین شیرینی های پاریس بیشتر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروفترین شیرینی های پاریس بیشتر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید