با راه اندازی بازارچه صنایع دستی رونق در پساکرونا به این بازار بازمی شود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه اندازی بیش از 600 بازارچه موقت صنایع دستی در استان های مختلف کشور اطلاع داد و گفت با توسعه واکسیناسیون کرونا و از سرگیری سفرها در نوروز، دوران رونق صنایع دستی کرونا بازمی شود.

با راه اندازی بازارچه صنایع دستی رونق در پساکرونا به این بازار بازمی شود

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، پویا محمودیان، گفت: بازارچه های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع دستی گسترده ترین رویداد خرده فروشی این حوزه در کشور به شمار می فرایند که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی همانند اشاعه فرهنگ مصرف کالاهای هنری در سطح جامعه، معرفی و نمایش توانمندی های صنایع دستی منطقه ها مختلف کشور و ایجاد مراکزی با جذابیت بالا از نظر گردشگری را دنبال می نماید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه بازارچه های صنایع دستی، هر ساله با هماهنگی و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل استانی، در روزهای پرگردشگر سال برگزار می گردد، بیان کرد: در طول دو سال گذشته به علت محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، برگزاری این بازارچه ها با محدودیت و یا منع برگزاری روبرو بوده است.

وی توضیح داد: به همین دلیل و با توجه به افزایش واکسیناسیون عمومی و از سرگیری سفرها در نوروز 1401، بازارچه های موقت صنایع دستی نیز با هدف حمایت از شرایط مالی فعالان حوزه صنایع دستی، در حال بازگشت به دوران پررونق قبل از شیوع کرونا است.

محمودیان با تشکر از همراهی کامل مسوولان دستگاه های ذی ربط با ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان های کشور و کوشش بی وقفه همکاران خود در ستادهای نوروزی، اظهار کرد: بنا بر گزارش های واصله از استان ها، برگزاری بیش از 600 بازارچه موقت نوروزی در اماکن دارای جاذبه های گردشگری کشور پیش بینی شده است که این اندازه با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، در روزهای آینده افزایش خواهد داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: بازارچه های مذکور با تاکید ویژه در خصوص رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دوران کرونا، از روزهای انتها سال گذشته شروع به کار نموده اند و تا انتها تعطیلات نوروزی سال جاری هم فعال هستند. عموم علاقه مندان به بازدید از بازارچه های نوروزی صنایع دستی می توانند آدرس و اطلاعات بازارچه های مذکور را به وسیله ستادهای مستقر نوروزی در استان ها دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با راه اندازی بازارچه صنایع دستی رونق در پساکرونا به این بازار بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با راه اندازی بازارچه صنایع دستی رونق در پساکرونا به این بازار بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید