احتمال همکاری هیدئو کوجیما با ایکس باکس قوت گرفت

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، بر اساس گزارشی که خبرگزاری گیمز بیت منتشر نموده است، هیدئو کوجیما و مایکروسافت طی امضای یک تعهد نامه برنامه دارند تا همکاری گسترده ای را با یکدیگر شروع نمایند. این گزارش می گوید که هنوز جزئیات قرارداد نهایی بین کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس تعیین نشده است و این تعهدنامه، هر دو طرف را مجاب می نماید تا در راستای تحقق قرارداد کوشش نمایند. این طور که به نظر می رسد، مایکروسافت و هیدئو کوجیما می خواهند روی ساخت بازی های مبتنی بر سرویس های ابری با یکدیگر همکاری نمایند.

احتمال همکاری هیدئو کوجیما با ایکس باکس قوت گرفت

اغراق ننموده ایم اگر بگوییم روزانه یکی دو شایعه مربوط به پروژه بعدی هیدئو کوجیما، خالق مجموعه عظیم متال گیر سالید، از هر سمت منتشر می گردد. با این حال، همه آن ها پرت و پلا هستند. با این حال، گزارش های خبرگزاری گیمزبیت یا بهتر است بگوییم نویسنده اصلی این وب سایت یعنی جف گراب حول مایکروسافت و ایکس باکس همگی درست از آب درآمده اند.

بیشتر صحبت های جف گراب درباره نینتندو، پلی استیشن یا الدن رینگ در نهایت غلط بوده اند، اما صحبت های او درباره ایکس باکس رد خور نداشته است. به همین دلیل هم به جف گراب و گزارش او درباره همکاری هیدئو کوجیما و ایکس باکس اعتماد و این اطلاعات غیر رسمی را بازگو می کنیم.

خبرگزاری گیمزبیت نوشته است که هیدئو کوجیما و ایکس باکس چند ماهی است که برای شروع یک همکاری مذاکراتی را شروع نموده بودند. تعهد نامه تازه بین این دو گروه هم با اینکه با یک قرارداد نهایی برای ساخت بازی فاصله دارد، اما اولین قدم برای شروع یک همکاری رسمی است و در واقع این موضوع را گوشزد می نماید که کوجیما پروداکشنز و ایکس باکس همکاری را قبول نموده اند، اما جزئیات قرارداد نهایی معین نشده است و هر دو سمت برای رسیدن به نقطه ای مطلوب کوشش خواهند کرد.

گفته شده است که برخلاف قراردادهای معمول فراوری بازی که طی آن ها جزئیات یک پروژه و فرایند کلی بازی معین می گردد، مایکروسافت می خواهد تمام ابزار و امکانات لازم برای ساخت یک پروژه مبتنی بر سرویس های ابری را در اختیار کوجیما پروداکشنز بگذارد، بدون اینکه محدودیتی برای فراوری محتوا از نظر خلاقانه برای آن ها معین کند. در واقع، خبرگزاری گیمزبیت می گوید که صحبتی از فراوری بازی خاصی نشده است و مایکروسافت فقط از کوجیما پروداکشنز خواسته است تا با استفاده از بستر سرورهای ابری مایکروسافت، تجربه ای خاص ارائه دهد.

همین هفته گذشته بود که مایکروسافت رسما اطلاع داد که یکی از طراحان سابق شرکت والو را برای ساخت بازی های مبتنی بر سرویس های ابری جذب نموده است. کیم سوییفت که سابقه طراحی بازی هایی مثل پورتال را در کارنامه دارد، به مایکروسافت آمده است تا به ساخت بازی های ابری بپردازد. جف گراب نوشته است که کیم سوییفت قرار است مستقیما با کوجیما کار کند.

اینکه دقیقا سرورهای مایکروسافت چه کمکی به هیدئو کوجیما در ساخت می نمایند، در حال حاضر معین نیست. برای مثال می توانیم به بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت اشاره کنیم که بخش مهمی از پردازش کل کره زمین را در سرورهای ابری مایکروسافت انجام می دهد. در واقع حتی بخش قابل توجهی از نقشه بازی با استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت ساخته شده است و داده های آنلاین آب و هوایی هم در همه حال روی بازی و دنیای آن تاثیر می گذارند. در واقع حین بازی کردن، داده های بسیار باکیفیت از نقشه های بینگ مایکروسافت گرفته و پردازش می شوند و سپس با توجه به احتیاج خاص هر بازیکن، به آن ها ارسال می شوند. نقشه کل بازی هم هر 28 روز یک بار با تصاویر ماهواره ای آپدیت می گردد. تمام این ها فقط به لطف پردازش ابری محقق شده است.

در واقع اگر هیدئو کوجیما بخواهد یک بازی کاملا بر پایه سرورهای ابری مایکروسافت بسازد، یک بازی که بدون آن ها کار نمی نماید و نمایانگر قدرت پردازش ابری است، اساسا چیزی به معنای محدودیت سخت افزاری دیگر برایش معنا نخواهد داشت.

هیدئو کوجیما سال ها پیش، حتی قبل از اینکه دث استرندینگ را بسازد، از آینده بازی های ویدیویی و استفاده از پردازش ابری و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ساخت بازی ها صحبت نموده بود. تصور می کنیم خود او هم علاقه بسیار زیادی به تجربه ساخت چنین بازی ای داشته باشد.

با تمام این اوصاف، کوجیما پروداکشنز یک استودیوی کاملا مستقل است و می تواند همزمان با شرکت های مختلفی همکاری کند. چه بسا که تنها پروژه رسمی حال حاضر کوجیما پروداکشنز بازی Death Stranding: Directors Cut است که با تهیه نمایندگی سونی ساخته و به صورت انحصاری روی پلی استیشن 5 عرضه می گردد.

در نهایت، اگر این اطلاعات غیر رسمی از همکاری ایکس باکس و کوجیما پروداکشنز صحت داشته باشند، تا تماشا اولین نتایج آن شاید حداقل پنج شش سالی طول بکشد.

منبع: GamesBeat

منبع: دیجیکالا مگ

به "احتمال همکاری هیدئو کوجیما با ایکس باکس قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال همکاری هیدئو کوجیما با ایکس باکس قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید