جنگل گردی در بلغارستان، بدون احتیاج به راهنما

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، آیا عاشق طبیعت هستید؟ بلغارستان پر از پوشش های گیاهی انبوه و درختان سربه فلک کشیده ای است که آن را به بهشت علاقه مندان به طبیعت تبدیل نموده است. احتمالا برایتان جالب باشید که بدانید کشور بلغارها یکی از سه کشور برتر اروپایی از نظر تنوع زیستی جنگل نام گرفته است. قسمتی از جنگل ها داخل پارک های ملی و مناطق حفاظت شده هستند و بخشی دیگر هم همانطور بکر و نفوذ ناپذیر باقی مانده اند. اگر خودتان دوست دارید یکی دو روزی را به دل جنگل بزنید و بدون داشتن راهنما جنگل گردی در بلغارستان را تجربه کنید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید. ما چند جهت مختلف را معرفی نموده ایم که تنها مختص حرفه ای ها و افراد با تجربه نیستند و افراد تازه کار هم می توانند قدم در جهتهای سرسبز آن بگذارند.

جنگل گردی در بلغارستان، بدون احتیاج به راهنما

برای خواندن این مطلب، حدود 5 دقیقه زمان احتیاج دارید.

دره رودخانه ارما

دره رودخانه ارما (Erma River Gorge)، این تنگه زیبا به وسیله پل های چوبی و صخره های بزرگ شما را به کنار رودخانه ارما سوق می دهد تا زمانی که به چشم انداز پانورامای 360 درجه ای برسید. برای رسیدن به Tran، شهری کوچک در بلغارستان، به ماشین احتیاج دارید. پس از این که به Tran vsdndn علائم قهوه ای رنگ کنار جاده را به سمت تپه دنبال کنید. در ابتدای جهت چند دکه فروش غذا و نوشیدنی دیده می گردد، یکی هم در فاصله حدود 30 دقیقه ای بعد از تونل قرار گرفته است.

  • میزان سختی جنگل گردی: اگر تنها تا عبور از رودخانه پیش بروید و به رستوران بروید کار آسانی است اما اگر بخواهید به چشم انداز پانورامای 360 درجه ای برسید حدود 1.5 ساعت راه در پیش دارید در سطح متوسط قرار جای می گیرد.
  • لوازم لازم: کفش راحت (پیشنهاد می کنیم صندل نپوشید) و آب آشامیدنی.
  • آدرس: Erma River Gorge, Tran, Bulgaria

مارینا رکا جهت جنگل گردی در بلغارستان

مارینا رکا یک منطقه جنگلی در پارک ملی Strandzha است که مختص بازدید و آشنایی مسافران با گیاهان و جانوران این منطقه کوهستانی است. جهت جنگلی با یک راهنمای چوبی در کنار جاده که رویش نوشته شده 7.5 مایل (12 کیلومتر)، از شهر ساحلی دریای سیاه Tsarevo آغاز می گردد. اتومبیل خود را کنار جاده پارک کنید و جاده خاکی 1 مایلی (1.5 کیلومتری) در داخل جنگل را قدم بزنید و از آشنایی بیشتر با گونه های منحصر به فرد اطراف خود لذت ببرید.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: آب
  • آدرس: Marina Reka, Bulgaria

تنگه آبشارها

این جا یکی از سبزترین و آرامش بخش ترین جهتهای جنگلی بلغارستان است که بیش از 60 آبشار کوچک و بزرگ در طول آن دیده می گردد. ابتدا باید به شهر اسمولیان در میان رشته کوه های ردوپه برسید و از آن عبور کنید تا از جهت روستای موگلا راهی جنگل شوید. کمتر از 1.5 مایل (2 کیلومتر) بعد، یک علامت بزرگ چوبی را در کنار راه مشاهده خواهید کرد که رویش نوشته باید به سمت راست بپیچید. هنگامی که جاده به سرانجام رسید ، کفش های راحت خود را بپوشید و به سمت آبشارها راه بیفتید. جهت به خوبی تعیین شده است و گم شدن داخل آن غیرممکن است.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: نهار بسته بندی شده، آب و کفش خیلی راحت (دور و بر آبشارها زمین خیس و لغزنده است).
  • آدرس: Canyon of Waterfalls, Smolyan, Bulgaria

جنگل گردی در قلعه اسمولیان

این پیاده روی سبک و آسان جنگلی کمتر از 1.5 کیلومتر ادامه می یابد و شما را به ویرانه های یک قلعه قرون وسطایی می رساند. جاده از پیست اسکی Pamporovo به سمت شهر اسمولیان در رشته کوه های ردوپه پیش می رود. آن قدری بروید تا به یک صومعه و دکه فروش مواد غذایی برسید. از این جا به بعد دو راه در مقابل خود خواهید داشت یکی از آنان شما را به قلعه اسمولیان می رساند و دیگری به جهت جنگلی نوایاستاتا (Nevyastata) خواهد رسید. از بالای قلعه چشم انداز زیبایی از رشته کوه ها را در پیش چشم خود خواهید داشت.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: آب
  • آدرس: Smolyan Fortress, Bulgaria

ژئوپارک ایسکار-پانگه

اگر در پایتخت کشور، شهر صوفیه اقامت دارید کافیست با ماشین جهتی یک ساعته را برانید تا به دنیایی از پل های چوبی برسید که بر روی آب های فیروزه ای رودخانه در میان صخره های سنگی قرار گرفته است به نام ژئوپارک ایسکار-پانگه برسید. از میان زمین های نا هموار آن به چشمه های عمیق Glava Panega خواهید رسید.

در طول این جهت جنگل گردی در بلغارستان که می توانید برای صرف نهار یا استراحتی کوتاه و لذت بردن از منظره در خانه های تابستانی توقف داشته باشید. جاده با تابلویی چوبه درست قبل از ورود به دهکده Lukovit آغاز می گردد. باید ماشین را همین حوالی پارک کنید و راه خود را آغاز کنید.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: آب، غذا و کرم ضد آفتاب
  • آدرس: Geopark Iskar Panega, Lukovit, Bulgaria

پیاده روی جنگلی در نوویاستاتا

اگر از هر جهتی خودتان را به جهت جنگل گردی در قلعه اسمولیان رساندید، تازه در آغاز راه جهت بین Pamporovo و اسمولیان هستید. حالا وقت آن است که علامت ها را به سمت نوویاستاتا دنبال کنید در طول راه یک جهت فراتا (صخره نوردی) و زیپ لاین هم خواهید دید.

نوویاستاتا در زبان بلغاری به معنی عروس است و به خاطر افسانه ای قدیمی برای این صخره ها گذاشته شده است. افسانه ها می گویند که زن جوانی علی رغم میل باطنی خودش مجبور به ازدواج با مردی می گردد و به خاطر این نارضایتی خودش را از بالای صخره ها به پایین پرت می نماید. جهت جنگل گردی در بلغارستان در آخر به صخره ای با چشم انداز فوق العاده به طبیعت اطراف ختم می گردد.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: آب
  • آدرس: Nevyastata, Smolyan, Bulgaria

آبشارهای کروسونا

این جا یکی از آن مناظر طبیعی بکری است که تا همین چند سال پیش حتی برای خود بلغارها هم شناخته شده نبود. امروزه آبشارهای کروسونا تبدیل به یکی از بهترین راه های گذراندن آخر هفته برای شهر نشین ها شده است. پیاده روی جنگلی هرچند بسیار کوتاه است، اما اگر گذرتان به این حوالی افتاد ارزشش را دارد که جهتتان را به سمت دیدن آن ها تغییر دهید. در انتهای راه به آبشارهای زیبا و تماشایی کروسونا می رسید که پایین آبریزشان استخری دارای آب های کریستالی و آرام را شکل داده اند. اگر قصد رفتن به منطقه را دارید می توانید با ماشین دربستی به دهکده کروسونا بروید، از آن جا تابلوهای راهنما به سمت آبشار را دنبال کنید تا به مقصد خودتان برسید. فقط حواستان باشد که در روزهای آخر هفته ممکن است آبشارها حسابی شلوغ شوند و اگر می توانید زمانتان را طوری تنظیم کنید که روزی غیر تعطیل برای دیدن آبشار بروید.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: آب

جهت بالی ایسکار اکو

این ecotrail در ورودی پارک ملی ریلا واقع شده است. تریل به جهتهای طبیعت گردی گفته می گردد که برای عبور گردشگران و جلوگیری از سردرگمی آن ها کشیده شده اند. اکوتریل اما جهتی است که در میان پارک های جنگلی، دامنه کوهپایه ها و زمین هایی که زمینشان از نظر گردشگری دارای ارزش ملی و یا جهانی است.

در طول جهت بعضی قسمت ها به درد برپا کردن بساط پیکنیک هم می خورند. اگر در امتداد جهت تعیین راه خود را ادامه بدهید از یک طرف رودخانه بالی ایسکار بر روی پلی چوبی به سمت دیگر آن می رسید. کل طول راه 7 کیلومتر (4.3) مایل است. نقطه اصلی آغاز جهت یک و نیم کیلومتر بعد از دهکده بالی ایسکار به سمت پارک ملی ریلا آغاز می گردد.

  • میزان سختی جنگل گردی: آسان
  • لوازم لازم: غذا برای برپا کردن پیکنیک
  • آدرس: Beli Iskar Eco Trail, Beli Iskar, Bulgaria

پارک ملی ریلا

برای طبیعت گردان و علاقه مندان به جنگل گردی در بلغارستان نمی توان درباره پارک ملی ریلا شرح نداد. این جا بزرگ ترین پارک ملی کشور است و لقب بلندترین قله در میان رشته های کوه های منطقه بالکان را از آن خود نموده است. در حال حاضر ریلا جزو پهناورترین و مهم ترین مناطق حفاظت شده اروپا است.

داخل پارک بیش از 120 دریاچه وجود دارد که مشهورترینشان هفت دریاچه ریل است. بزرگ ترین آن ها بلیزناکا نام دارد که افراد بسیاری برای دیدنش به این منطقه می روند. در بیشتر سال (بهار، پاییز و زمستان) دریاچه ها یخ می زنند، به حدی که عمق یخ هایشان به بیش از 2 متر می رسد. بنابر این تابستان با میانگین دمای 10 درجه بالای صفر بهترین زمان بازدید از آن است.

البته در زمستان نیز اسکی بازان زیادی برای انجام ورزش مورد علاقه شان به این جا می آیند. دریاچه اول سالزاتا (به معنی اشک) با مساحت 7٬000 متری در ارتفاع 2٬535 متری قرار گرفته است. دریاچه دوم اوکوتو(چشم) است که با 37.5 متر عمیق ترین آن ها است و در ارتفاع 2٬440 متری قرار گرفته است.

دریاچه سوم ربابرکا به خاطر شکل ظاهری اش با نام کلیه هم شناخته می گردد و در ارتفاع 2٬282 متر قرار گرفته است و معمولا برای برپا کردن پیکنیک این جا را انتخاب می نمایند. اما دریاچه چهارم همان بلیزناکا است که ابتدا معرفی کردیم و 9.1 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع 2٬243 متری است.

دریاچه تریلیستنیکا عمق کمی دارد و در ارتفاع 2٬216 متری شکل گرفته است. کم عمق ترینشان هم ریبنوتو رزرو است که مردم آن را با نام دریاچه ماهی می شناسند و با 3.5 هکتار وسعت در ارتفاع 2٬184 متری است. پایین ترینشان هم در ارتفاع 2٬095 متری است که دالناتو ازرو نام دارد و برای دیدنش تمامی آن ها باید حدود 2 ساعت کوه نوردی کنید.

چندین رودخانه بزرگ و مشهور مانند Maritsa در بالکان و ایسکار بلندترین کشور از همین کوه ها سرچشمه می گیرند. نام پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و گونه های گیاهی و جانورای زیادی داخلش زندگی می نمایند.

قله کوم

قله کوم (Kom Peak) یک مکان افسانه ای در لبه کوه Stara Planina (محدوده کوهستان بالکان) است و به عنوان نقطه آغاز رسمی یک پیاده روی تقریباً 20 روزه در امتداد خط الراس کوهستان شناخته می گردد که در انتهای جهت خود به ساحل دریای سیاه (کیپ امین) منتهی می گردد.

اگر نمی خواهید تمام طول راه را طی کنید یا زمان کافی ندارید می توانید تنها به صعود از قله اکتفا کنید. برای آغاز راه باید با اتومبیل به Berkovitsa بروید. پس از این که به آن جا رسیدید علائم کنار راه را که به سمت قله زده شده اند دنبال کنید. اتومبیل را در Kom Chalet پارک کنید و از این جاست که دیگر پیاده روی آغاز می گردد. جهتی را که با رنگ قرمز تعیین شده به سمت جنگل دنبال کنید. قله در ارتفاع 2016 متری از سطح دریا قرار گرفته است که با احتساب توقف روی پل حدود 2 ساعت طول خواهد کشید.

  • میزان سختی جنگل گردی: متوسط
  • لوازم لازم: آب و کرم ضد آفتاب
  • آدرس: Kom Chalet, Berkovitsa, Bulgaria

قله مالیوویتسا و کلبه های ییلاقی

قله مالیوویتسا با ارتفاع 2729 متری در میان رشته کوه های ریلا قرار گرفته است و از صندلی ویژه ای در قلب همه کوهنوردان و صخره نوردان بلغاری برخوردار است. این جا یکی از اولین جهتهایی بود که ورزش کوهنوردی در آن انجام می شد. آسانترین راه برای رسیدن به این جا کرایه کردن اتومبیل تا روستای Govedartsi و سپس وارد شدن در تنها جهت خروج از آن است. هنگامی که به مدرسه مرکزی کوهنوردی رسیدید تازه در آغاز راه هستید و باید علامت های آبی رنگ را دنبال کنید.

  • میزان سختی جنگل گردی: برای فتح قله (متوسط تا سخت و حدود دو ساعت طول می کشد)، یا تنها رسیدن به Malyovitsa (آسان و حدود یک ساعت طول می کشد).
  • لوازم لازم: آب و غذا
  • آدرس: Malyovitsa Chalet, Bulgaria

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی سفر به بلغارستان راهنمای آن را بخوانید.

اگر تجربه سفر به این جنگل ها را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "جنگل گردی در بلغارستان، بدون احتیاج به راهنما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل گردی در بلغارستان، بدون احتیاج به راهنما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید