99 قطعه شی تاریخی در خلخال کشف شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از کشف 99 قطعه اشیای تاریخی در مناطق خلخال اطلاع داد.

99 قطعه شی تاریخی در خلخال کشف شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، سرهنگ صابر افضلی نیا با اعلام این خبر گفت: این اشیای باستانی مربوط به دوره عصر آهن 2 بوده ودر حین حفاری شبانه از یک قبرستان تاریخی در شهرستان خلخال کشف شده اند.

او اظهار کرد: این اشیا شامل انواع ادوات جنگی از جمله سرنیزه، شمشیر و سر پیکان، کلاه خود و سایر ادوات ساخته شده از آهن، مفرخ و سفال است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال ادامه داد: پرونده این حفاری توسط دادستان شهرستان خلخال در حال آنالیز است.

سرهنگ افضلی نیا همچنین اضافه نمود: منطقه حفاری شده تحت حفاظت اداره میراث فرهنگی قرار گرفته است تا بعد از آنالیز ها جهت کاوش اضطراری اقدام گردد.

او همچنین از هم استانی های خود خواست تادر صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در ارتباط با میراث فرهنگی و تاریخی کشور ، هرچه سریعتر به مراجع انتظامی و یگانحفاظت میراث فرهنگی مستقر در ادارات شهرستانی اطلاع دهند.

منبع: میراث آریا

به "99 قطعه شی تاریخی در خلخال کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 قطعه شی تاریخی در خلخال کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید